piątek, 29 stycznia 2016




















Jednym z pierwszych działań w ramach realizowanego projektu „Pod choinką”, był udział uczniów szkoły podstawowej w zajęciach specjalistycznych z wykorzystaniem ćwiczeń na platformie epodreczniki.pl. Zajęcia dotyczyły konstruowania figur za pomocą odcinków.



Ponadto ćwiczyliśmy koordynację wzrokowo-ruchową i orientację przestrzenną. Zadaniem uczniów było ustalenie definicji odcinka, rozróżnianie odcinków, ich mierzenie oraz konstruowanie figur za pomocą odcinków. Praktyczne ćwiczenie polegało na ułożeniu z dostępnych materiałów trójkątów i innych figur, a w rezultacie choinki. Uczniowie pracowali indywidualnie, w parach i w grupach. Na innych zajęciach zadaniem grupy uczniów było doskonalenie działań matematycznych z wykorzystaniem planszy imitującej choinkę i własnoręcznie przygotowanych pionków do gry z nakrętek. Motyw przewodni zajęć jakim jest choinka sprawił, że dzieci pracowały bardzo aktywnie, były zainteresowane realizowanymi treściami, ponieważ mogły wykazać się inwencją twórczą, a tematyka zajęć wprowadziła je w nastrój zbliżających się świąt Bożego Narodzenia. Jak się okazało matematyka może być przyjemna i praktyczna. .

E-podręczniki: Matematyka kl.4, temat 5.1. Podstawowe figury geometryczne.

Cele sformułowane w języku ucznia:
  • poznasz definicję odcinka,
  • dowiesz się jak należy konstruować odcinki i różne figury geometryczne,
  • z dostępnych pomocy dydaktycznych i figur geometrycznych ułożysz choinkę,
  • będąc w lesie nauczysz się rozróżniać takie drzewa jak sosna, świerk, jodła i inne,
  • nauczysz się rozwiązywać działania matematyczne z wykorzystaniem nakrętek i planszy z choinką.
Nacobezu:
  • potrafisz mierzyć odcinki,
  • rozróżniasz figury geometryczne, w szczególności trójkąty,
  • z dostępnych przedmiotów(patyczki, wykałaczki, karty) ułożysz choinkę.
  • poprawnie wykonasz działania matematyczne i ułożysz nakrętki imitujące bombki na choince.
Przebieg lekcji:
  1. Rozmowa na temat własności odcinków.
  2. Rozróżnianie figur geometrycznych.
  3. Konstruowanie trójkątów z odcinków.
  4. Ćwiczenia interaktywne z wykorzystaniem platformy epodreczniki.pl.
  5. Układanie choinek z patyczków, wykałaczek i innych pomocy dydaktycznych.
  6. Doskonalenie działań matematycznych z wykorzystaniem nakrętek i planszy z choinką.
  7. Prezentacja prac uczniów.
Pytanie kluczowe dla uczniów:
  • Czy z patyczków i figur geometrycznych może powstać choinka?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz