piątek, 29 stycznia 2016

Konstrukcyjna choinka- zajęcia z wykorzystaniem ćwiczeń z portalu e-podręczniki dotyczyły konstruowania figur za pomocą odcinków. Ponadto ćwiczyliśmy koordynację wzrokowo-ruchową i orientację przestrzenną.
Zadaniem uczniów było ustalenie definicji odcinka, rozróżnianie odcinków, ich mierzenie oraz konstruowanie figur za pomocą odcinków. Praktyczne ćwiczenie polegało na ułożeniu z dostępnych materiałów trójkątów i innych figur, a w rezultacie choinki. Uczniowie pracowali indywidualizowanie, w parach i w grupach. Na innych zajęciach zadaniem grupy uczniów było doskonalenie działań matematycznych z wykorzystaniem planszy imitującej choinkę i własnoręcznie przygotowanych pionków do gry z nakrętek. Motyw przewodni zajęć jakim jest choinka sprawił, że dzieci pracowały bardzo aktywnie, były zainteresowane realizowanymi treściami, ponieważ mogły wykazać się inwencją twórczą, a tematyka zajęć wprowadziła je w nastrój zbliżających się świąt Bożego Narodzenia. Jak się okazało matematyka może być przyjemna i praktyczna.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz