środa, 13 lipca 2016


Przez cały rok szkolny realizowaliśmy innowację pedagogiczną "OREty Tablety", która dotyczyła utworzenia "klasy tabletowej". Uczniowie klasy VI na lekcjach historii, języka niemieckiego i zajęciach dodatkowych doskonalili swoje umiejętności i zdobywali różnorodną wiedzę z wykorzystaniem urządzeń mobilnych jakimi są tablety.
Uczniowie wspaniale realizowali zadania innowacji poznając przy tym wiele aplikacji edukacyjnych, które nie tylko wspierały naukę ale także uatrakcyjniały lekcje. Uczniowie niepełnosprawni intelektualnie w stopniu lekkim realizują tę samą podstawę programową co uczniowie w normie intelektualnej. Dlatego nauczyciele w szkole specjalnej muszą dołożyć wszelkich starań, aby te same treści przekazać w sposób zrozumiały i dostosowany do indywidualnych potrzeb i możliwości uczniów. Bardzo często wykorzystujemy w swojej pracy TIK, który pozwala nam na dostosowanie i realizację właśnie wszystkich treści. Praca z tabletem w szczególności daje szanse osiągnięcia sukcesu uczniom słabszym, ponieważ nauka z nim jest intuicyjna. Należy tylko znać aplikacje, które właściwie wykorzystają nasi uczniowie i poczują się sprawcami. Również uczniowie z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym są w stanie pracować z większością tych aplikacji.
Poniżej przedstawiamy specjalnie stworzoną przez nas infografikę, która obrazuje najczęściej wykorzystywane przez nas aplikacje z dziećmi ze SPE. 
Zachęcamy do zapoznania się z nimi i sukcesywnego wdrażania na swoich lekcjach. Zapewniamy, że przyniosą efekty.
Większość zastosowań tych aplikacji opisywałyśmy już we wcześniejszych postach, warto się z nimi zapoznać.
Krótki opis zastosowań niektórych aplikacji:

  • Kostki 2D- aplikacja pomaga w doskonaleniu działań matematycznych, pomaga w zabawie z użyciem wirtualnych kostek. Zastosowań jest wiele, w zależności i od potrzeb i wyobraźni nauczyciela i uczniów.
  • Tabliczka mnożenia- jak sama nazwa mówi, są to aplikacje nie tylko do nauki tabliczki mnożenia, ale także do jej utrwalania i zastosowania w różnorodnych grach i ćwiczeniach. Aplikacje te posiadają różne syopnie trudności.
  • Math Duel Gra na 2- to wspaniała gra dla dwóch graczy, którzy poprzez zabawę utrwalają i doskonalą umiejętności matematyczne, przy tym rywalizując ze sobą.
  • Matematyczny geniusz- to gra dla wszystkich lubiących matematykę, ale także dla tych, którzy mają z nią trudności. Poprzez różnorodne ćwiczenia, z rożnym stopniem trudności wprowadza dzieci do świata liczb.
  • Pic Collage- aplikacja do tworzenia plakatów, inforgrafik i upiększania obrazów. Uczniowie z pomocą tej aplikacji mogą tworzyć kolaże oraz etykiety. Uczą się abstrakcyjnego myślenia, projektowania i racjonalnego rozmieszczania obiektów na planie. 
  • Szkic- aplikacja uwalniająca kreatywność uczniów, która polega na projektowaniu i upiększaniu obrazów. Ćwiczy orientację przestrzenną i właściwe rozmieszczenie postaci w przestrzeni.
  • Weemee- to aplikacja, w której uczniowie tworzą własne spersonalizowane awatary, które mogą być bohaterami ich opowiadań, opisów i historyjek.
  • Mistrz ortografii- to aplikacja, dzięki której uczniowie mogą ćwiczyć i doskonalić umiejętności ortograficzne. Aplikacja daje szansę wyboru właściwej litery do uzupełniania wyrazu i odwrotnie, wybrania poprawnego wyrazu z dwóch lub trzech podobnych i szereg innych.
  • Vivavideo- to edytor plików video.daje nam możliwość tworzenia filmików ze specjalnymi efektami wizualnymi.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz