środa, 14 września 2016


Jak aktywnie, kreatywnie i skutecznie nauczyć dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi rozpoznawać, odczytywać i zapisywać liczby cyframi rzymskimi?
Warto na naszych uczniów oddziaływać wielozmysłowo, mamy wtedy większą szansę na skuteczność naszych oddziaływań wychowawczych.
My do kształtowania tej umiejętności wykorzystałyśmy karty, które udostępnia portal "Printoteka", czyli baza niesamowitych pomocy i pomysłów na kreatywne lekcje. Uczniowie mieli za zadanie dopasować do pary cyfry rzymskie i arabskie. Następnie z wykorzystaniem kart układali liczby zapisane znakami rzymskimi. Ważnym aspektem była tutaj praca w parach, która dodatkowo pozytywnie wpłynęła na doskonalenie umiejętności współpracy podczas wykonywania zadania. Inną naszą propozycją jest wykorzystanie patyczków, które uczniowie uwielbiają. W naszej pracy nie może zabraknąć także TIku, dlatego jednym z elementów lekcji była praca z aplikacją tabletową CYFRY RZYMSKIE pozyskaną z bloga Jolanty Okuniewskiej "Tableszyt w okładce". Najbardziej chyba lubianą przez uczniów aktywnością była zabawa z packami na muchy. Uczniowie musieli "pacać" karty ze wskazaną liczbą, ale zapisaną systemem rzymskim.
Zachęcamy Was do eksperymentowania z metodami i technikami pracy. Różnorodność aktywności i bodźców wspomaga nauczanie i przynosi pozytywne efekty.





2 komentarze:

  1. Zapraszam do Bajdocji, pod etykietą "liczby rzymskie" jest sporo pomysłów :-)

    OdpowiedzUsuń