SZKOLENIE, KURSY, KARTY PRACY

środa, 10 lutego 2016

.

Z okazji zbliżających się Walentynek, zorganizowałyśmy „Walentynkową grę terenową dwóch klas.Uczniowie klasy V-VI Szkoły Podstawowej oraz uczniowie klasy 2P, Szkoły Przysposabiające do Pracy. Uczestnicy gry zostali podzieleni na dwie mieszane grupy, dzięki czemu mogli uczyć się od siebie i efektywnie współpracować.
Oprócz możliwości integracji i współpracy uczniowie doskonalili i utrwalali wiadomości o św. Walentym oraz o samych Walentynkach, ponadto doskonalili czytanie i rozwiązywanie działań matematycznych z wykorzystaniem kodów QR. Za pomocą aplikacji tabletowej uczestnicy gry odczytywali zakodowane zadania i na bieżąco je rozwiązywali.  Na zakończenie sprawdziłyśmy odpowiedzi uczniów i podsumowałyśmy jej przebieg. Jedna z grup uzyskała 10/11 pkt druga 8/11 pkt. Ewaluując podjęte przez nas działanie otrzymałyśmy od uczniów informację zwrotną, że taka forma zajęć jest dla nich niezwykle atrakcyjna, a założone cele zostały zrealizowane.
Scenariusz gry terenowej
Temat zajęć: Walentynkowa gra terenowa
Cele w języku ucznia:
  • Poznasz najbliższą okolicę szkoły i będziesz umiał czytać mapę terenu.
  • Nauczysz się odczytywać kody OR z użyciem tabletów
  • Będziesz umiał rozwiązywać zadania związane z Walentynkami
Nacobezu:
  • Bezpiecznie poruszasz się po okolicy, zwracasz uwagę na znaki drogowe.
  • Właściwie odczytujesz kody OR za pomocą tabletu.
  • Rozwiązujesz zakodowane zadania i odpowiedz zapisujesz na organizerach
 Pytanie kluczowe:
  •   Czy wiadomości o Walentynkach możemy zdobywać biorąc udział w grze terenowej?
Przebieg lekcji:
  1. Przypomnienie zasad bezpieczeństwa w ruchu drogowych z wykorzystaniem infografiki.
  2. Udział w grze terenowej odczytywanie kodów i rozwiązywanie zadań.
  3. Powrót do szkoły, odczytanie odpowiedzi na zakodowanie zadania.
  4. Wyrażenie swojej opinii i emocji po lekcji metodą myślenia wizualnego( rysunkowego).
Przykładowe pytania, które mogą być zakodowane w formie karty pracy:
  • Jak na imię ma patron zakochanych?
  • Którego lutego obchodzimy Walentynki?
  • Narysuj w aplikacji symbol walentynek.
  • Z jakiego kraju dotarła do Polski tradycja świętowania Walentynek.
  • Kim był patron walentynek?
  • Rozwiąż działania matematyczne, a wyniki zapisz w notesie.
  • Jak nazywa się karta z życzeniami wykonywania z okazji Walentynek.
  • Których serce jest więcej i o ile więcej?
  • Kogo patronem był św. Walenty?
  • Rozwiąż rebus i zapisz hasło.
                                                                               Karty pracy- Pobierz

Film  z przebiegu gry terenowej



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz