czwartek, 12 maja 2016




Dzieci z zespołem Aspergera mają ogromne problemy z myśleniem abstrakcyjnym i pojęciowym, dlatego żeby skutecznie uczyć, nauczyciel musi być konkretny, a pojęcia pokazywać uczniom w formie wizualnej. 

Należy również pamiętać o tym, aby wykorzystywać mocne strony dziecka w celu wzmocnienia motywacji do nauki oraz poprawy samooceny.  Taka strategia została obrana podczas  lekcji, na której uczeń poznał główne części zdania.  Najpierw w formie sketchnotki sporządził notatkę o podmiocie i orzeczeniu, następnie wykorzystując aplikację Post – it ułożył zdania z rozsypanek wyrazowych oraz podkreślił w nich podmiot i orzeczenie. Na koniec  skanując kody QR dowiedział się co to jest grupa podmiotu i orzeczenia, ułożył zdania z patyczków i wskazał grupę podmiotu i orzeczenia. Dziecku bardzo spodobała się tak urozmaicona lekcja, ponieważ chętnie wykonywał ćwiczenia i zapisywał informacje w zeszycie.


 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz