sobota, 11 marca 2017


Programowanie z naszymi uczniami to nie tylko rozwijanie umiejętności logicznego myślenia, kodowania, ale również ćwiczenia orientacji przestrzennej, percepcji wzrokowej i niesamowita zabawa.
Ozobot zabiera uczniów w niesamowitą przygodę rysowania, rozwiązywania problemów i pracy grupowej. Za pomocą kolorowych kodów (na kartce papieru lub tablecie) dzieci programują zadania, które wykonuje robot. Starsi uczniowie bez problemu mogą zakodować sposób poruszania się i efekty świetlne OzoBot'a za pomocą tabletu lub ekranu monitora (bez żadnych kabli). Program oferuje pięć poziomów programowania, od nowicjusza do mistrza.
Podczas lekcji w klasie przysposabiającej do pracy z uczniami z niepełnosprawnością umiarkowaną udowodniliśmy, że programowanie jest dla wszystkich. Młodzież zaplanowała tresę robotów, przewidywała ich aktywności. Niesamowitą pracę wykonała Kasia, która zaprogramowała trasę robota w pisance wielkanocnej. Kolejne przygody z ozobotem opiszemy w następnych postach. Swoje przygody z programowaniem przekujemy również podczas naszych szkoleń z nauczycielami wszystkich przedmiotów. 

Szablon pisanek udostępniamy dla Państwa. Robociki możecie Państwo kupić na stronie SKLEP.
Szablony pisanek udostępniamy do pobrania. 




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz