piątek, 17 marca 2017


Rozwijanie i nauka mowy, poszerzanie słownictwa, konstruowanie wypowiedzi, nauki prowadzenia dialogu, terapia zaburzeń mowy i wymowy to podstawowe zadanie pedagogów specjalnych  nie tylko na logopedii, ale również podczas zajęć edukacyjnych, a szczególnie zajęć rewalidacyjnych. Jak to zrobić, by maksymalnie zaktywizować uczniów i zmotywować do pracy.
Na pewno ułatwią nam to rewelacyjne drewniane pomoce dydaktyczne z seri "Mówię, więc jestem" firmy MINIKON. Zrobiły na nas, a szczególnie na uczniach ogromne wrażenie. Estetyka wykonania, i możliwości jakie dają klocki sprawiają, że nasi uczniowie chętnie z nimi pracują, przy okazji nabywając nowe umiejętności. Do klocków dołączona jest ulotka metodyczna z opisem gier i kartami pracy. Dla anglistów przygotowano zabawy w języku angielskim oraz słowniczek oraz płyta CD.

Jak można pracować tymi klockami?

1. Na początku warto omówić z uczniami symbole na klockach, które podzielone są na kategorie-sport, zabawa, wypoczynek, dom, rodzina, praca, nauka, obserwacja, uczucia i emocje. Warto wytłumaczyć dzieciom, że jeden symbol to wiele słów, które nam się z nim skojarzą. 
2. Dzieci losują kostkę, wybierają symbol, z którym ułożą zdanie. 
3. Możemy opowiedzieć dany symbol, a dzieci mają za zadanie go wskazać.
4. Jedną z możliwości jest doskonalenie części mowy.
5. Uczniowie na specjalnych podstawkach układają zdania, a nawet  długie historyjki obrazkowe.
6. Dokończ zdanie: To jest..., TO są...,10 wybranymi klockami, za każdym razem zdanie zaczynamy od początku.
7. Dziecko słucha naszego opowiadania, opowieści, a następnie szuka kostek z obrazkami, które mogłyby stanowić ilustrację do wysłuchanej treści. Kostki układa kolejno na stole lub np. wieżę na dywanie.

Jesteśmy przekonane, że taką  pomoc dydaktyczną możemy wykorzystać na wszystkich etapach edukacyjnych, na większości przedmiotów, nawet na językach obcych. Dla nas klocki okazały się ogromnym wsparciem na zajęciach rewalidacyjnych. 
Takie klocki można kupić TUTAJ.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz