piątek, 5 stycznia 2018

Zakodowane miesiące



Jak kreatywnie i nowocześnie utrwalać z uczniami nazwy miesięcy, liczbę dni danego miesiąca oraz znak rzymski im odpowiadający? Może warto wykorzystać w tym celu ozoboty. 



Te małe robociki z pewnością zmotywują uczniów do pracy i sprawią, że nauka stanie się przyjemnością. Na tę okazję przygotowałyśmy karty pracy, które wykorzystać możecie nie tylko na matematyce, funkcjonowaniu osobistym i społecznym, ale także na zajęciach rewalidacyjnych, przy okazji usprawniając motorykę małą i ćwiczyć skupianie uwagi na zadaniu. 

Udostępniamy 2 karty pracy, które można potraktować jako odrębne karty dotyczące jednego półrocza i drugiego. Można też skleić karty, wówczas otrzymamy kartę pracy do pracy na 12 miesiącach.

Jak można wykorzystać karty?

Zad. 1 Zadaniem uczniów jest zaprogramowanie robota w taki sposób, aby wjechał na skrzyżowaniach  tylko do tych miesięcy, które liczą 30 dni lub tylko 31. Zadaniem uczniów jest pokolorowanie  pustych  kratek odpowiednimi kolorami w taki sposób, aby ozobot skręcił w prawo lub w lewo w odpowiednią drogę do danego miesiąca. Wracając ozobot musi zdecydować ponownie, czy pojedzie w prawo czy w lewo i dziecko musi użyć odpowiedniego kodu. 

Zad. 2 Należy tak zaprogramować drogę robota, aby wjechał tylko w te drogi, gdzie zapisane są miesiące, które rozpoczynają kolejne pory roku np. zima- grudzień, wiosna- marzec, lato- czerwiec i jesień-wrzesień.

Zad. 3. Programujemy robota w taki sposób, aby wjechał tylko do 3 miesięcy, a suma dni nie może przekroczyć 90.

Propozycji do wykorzystania kart może być wiele, to od naszej kreatywności i zaangażowania dzieci zależy jakie umiejętności przy ich użyciu będziemy jeszcze ćwiczyć. Powodzenia!

Karty pracy do pobrania poniżej:







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz