czwartek, 5 kwietnia 2018

Kubeczkowa gramatyka


Kolorowe, jednorazowe kubeczki na lekcji języka polskiego? Dlaczego nie… Nasz uczeń w taki nieszablonowy sposób uczył się rozpoznawać części mowy.
Na specjalnie dla niego stworzonej karcie pracy, otrzymał schemat wieży z rzeczownikami przymiotnikami, czasownikami, przysłówkami, spójnikami i przyimkami. Następnie musiał rozpoznać daną część mowy i ustawić kubek w odpowiednim miejscu swojej budowli. Każdej z części mowy odpowiadał inny kolor kubka. Kubeczkowy kod został dołączony do karty pracy. 
Po zbudowaniu wieży przyszedł czas na tworzenie zdań wg kolorowego kodu. Zdania musiały składać się z określonych części mowy, przy czym kolejność wyrazów wyznaczał kolor kubeczka. 
Można też zbudować kolorowa wieżę i poprosić uczniów o uzupełnienie odpowiednimi wyrazami dołączonej karty pracy, zgodnie z ustalonym wcześniej kodem (każda część mowy to inny kolor kubeczka).
Taka kolorowa gramatyka sprawia dzieciom wiele radości i pomaga utrwalić,  często niełatwe dla nich zagadnienia. 
Dziękujemy Karolinie Gaweł za inspirację :)

2 komentarze: