czwartek, 7 listopada 2019

Interaktywna podłoga na zajęciach rewalidacyjnych SmartFloor


Nasze zajęcia stały się nie tylko innowacyjne, ale przede wszystkim atrakcyjne i efektywne dzięki
interaktywnej podłodze, która zagościła na naszych zajęciach na dobre.

Nowoczesna, innowacyjna edukacja to taka, która łamie stereotypy, otwiera zamknięte dotąd drzwi.
Warto, aby jej pełnoprawnymi i aktywnymi uczestnikami byli również uczniowie niepełnosprawni
 intelektualnie.

W środowisku edukacyjnym panuje przekonanie, że szkolnictwo specjalne nie jest w stanie dogonić „pociągu zmian” współczesnej edukacji- nic bardziej mylnego. Możliwości jakie daje nam rynek nowoczesnego, multimedialnego sprzętu sprawia, że zajęcia stają się nie tylko niesamowitą przygodą, ale przede wszystkim możliwością osiągnięcia przez uczniów sukcesu.
Ostatnio w naszej szkole, dzięki firmie Mentor systemy audiowizualne.  zagościła interaktywna podłoga
 SmartFloor, dzięki której dzieci mają możliwość usprawniać dysfunkcje w zakresie koordynacji
 wzrokowo-ruchowej, czy motoryki dużej. Poprzez wizualizację zadań, a co najważniejsze możliwość
 ruchowej aktywności, uczniowie efektywnie mogą wyrównywać deficyty w zakresie logicznego
 myślenia, orientacji przestrzennej, czy kompetencji matematycznych. Zaskoczeniem dla nas
jest to, że z interaktywną podłogą ćwiczyć chcą również dzieci z autyzmem, które dotąd nie włączały
się w tego typu aktywności. Zajęcia rewalidacyjne, edukacyjne, a nawet świetlicowe będą już odtąd
edukacyjną, interaktywną przygodą.

Naszą szczególną uwagę wzbudziły aplikacje, które można wykorzystać nie tylko edukacyjnie, ale także terapeutycznie.
Ćwicząc logiczne myślenie uczniowie kodują trasy robotów, układają proste skrypty za pomocą strzałek, a  nawet rozwiązują problemy.
Doskonaląc spostrzegawczość uczniowie wskazują elementy, które nie pasują do zbioru, lub wykreślają proste wyrazy z rozsypanki literowej.
Wyrównując deficyty w zakresie koordynacji dzieci mogą łapać znikające baloniki, prezenty, czy zakopywać kopce kreta, świetnie się przy tym bawiąc.
Ulubioną aktywnością naszych uczniów okazała się bieżnia, a także możliwość gry w piłkę nożną.

Dla dzieci, które muszą doskonalić techniki szkolne z pewnością sprawdzą się zadania polegające na rozwiązywaniu działań matematycznych, czy pisaniu np. tytułów ulubionych baśni.
Polecamy tego typu narzędzia, bo nie tylko wzbogacają sprzętowo nasze placówki, ale pozwalają na niesamowitą aktywizację uczniów i poszerzenie oferty edukacyjnej.

Idealnym rozwiązaniem w tym sprzęcie jest umieszczenie go na mobilnym stojaku, co ułatwia przemieszczanie się między salami, dzięki czemu skorzystać z niego mogą wszyscy uczniowie.















Brak komentarzy:

Prześlij komentarz