Konstrukcyjna choinka- zajęcia z wykorzystaniem ćwiczeń z portalu
e-podręczniki dotyczyły konstruowania figur za pomocą odcinków. Ponadto
ćwiczyliśmy koordynację wzrokowo-ruchową i orientację przestrzenną.
Zadaniem
uczniów było ustalenie definicji odcinka, rozróżnianie odcinków, ich mierzenie
oraz konstruowanie figur za pomocą odcinków. Praktyczne ćwiczenie polegało na
ułożeniu z dostępnych materiałów trójkątów i innych figur, a w rezultacie
choinki. Uczniowie pracowali indywidualizowanie, w parach i w grupach. Na
innych zajęciach zadaniem grupy uczniów było doskonalenie działań
matematycznych z wykorzystaniem planszy imitującej choinkę i własnoręcznie
przygotowanych pionków do gry z nakrętek. Motyw przewodni zajęć jakim jest
choinka sprawił, że dzieci pracowały bardzo aktywnie, były zainteresowane
realizowanymi treściami, ponieważ mogły wykazać się inwencją twórczą, a
tematyka zajęć wprowadziła je w nastrój zbliżających się świąt Bożego
Narodzenia. Jak się okazało matematyka może być przyjemna i praktyczna.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz