Z okazji zbliżających się Walentynek, zorganizowałyśmy „Walentynkową grę terenową dwóch klas.Uczniowie klasy V-VI Szkoły Podstawowej oraz uczniowie klasy 2P, Szkoły Przysposabiające do Pracy. Uczestnicy gry zostali podzieleni na dwie mieszane grupy, dzięki czemu mogli uczyć się od siebie i efektywnie współpracować.
Oprócz możliwości integracji i współpracy uczniowie doskonalili i utrwalali wiadomości o św. Walentym oraz o samych Walentynkach, ponadto doskonalili czytanie i rozwiązywanie działań matematycznych z wykorzystaniem kodów QR. Za pomocą aplikacji tabletowej uczestnicy gry odczytywali zakodowane zadania i na bieżąco je rozwiązywali. Na zakończenie sprawdziłyśmy odpowiedzi uczniów i podsumowałyśmy jej przebieg. Jedna z grup uzyskała 10/11 pkt druga 8/11 pkt. Ewaluując podjęte przez nas działanie otrzymałyśmy od uczniów informację zwrotną, że taka forma zajęć jest dla nich niezwykle atrakcyjna, a założone cele zostały zrealizowane.
Scenariusz
gry terenowej
Temat
zajęć: Walentynkowa gra terenowa
Cele w języku ucznia:
- Poznasz najbliższą okolicę szkoły i będziesz umiał czytać mapę terenu.
- Nauczysz się odczytywać kody OR z użyciem tabletów
- Będziesz umiał rozwiązywać zadania związane z Walentynkami
Nacobezu:
- Bezpiecznie poruszasz się po okolicy, zwracasz uwagę na znaki drogowe.
- Właściwie odczytujesz kody OR za pomocą tabletu.
- Rozwiązujesz zakodowane zadania i odpowiedz zapisujesz na organizerach
- Czy wiadomości o Walentynkach możemy zdobywać biorąc udział w grze terenowej?
Przebieg lekcji:
- Przypomnienie zasad bezpieczeństwa w ruchu drogowych z wykorzystaniem infografiki.
- Udział w grze terenowej odczytywanie kodów i rozwiązywanie zadań.
- Powrót do szkoły, odczytanie odpowiedzi na zakodowanie zadania.
- Wyrażenie swojej opinii i emocji po lekcji metodą myślenia wizualnego( rysunkowego).
- Jak na imię ma patron zakochanych?
- Którego lutego obchodzimy Walentynki?
- Narysuj w aplikacji symbol walentynek.
- Z jakiego kraju dotarła do Polski tradycja świętowania Walentynek.
- Kim był patron walentynek?
- Rozwiąż działania matematyczne, a wyniki zapisz w notesie.
- Jak nazywa się karta z życzeniami wykonywania z okazji Walentynek.
- Których serce jest więcej i o ile więcej?
- Kogo patronem był św. Walenty?
- Rozwiąż rebus i zapisz hasło.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz