Dzieci z zespołem Aspergera mają ogromne problemy z myśleniem
abstrakcyjnym i pojęciowym, dlatego żeby skutecznie uczyć, nauczyciel musi być
konkretny, a pojęcia pokazywać uczniom w formie wizualnej.
Należy również pamiętać o tym, aby wykorzystywać mocne strony dziecka w celu wzmocnienia motywacji do nauki oraz poprawy samooceny. Taka strategia została obrana podczas lekcji, na której uczeń poznał główne części zdania. Najpierw w formie sketchnotki sporządził notatkę o podmiocie i orzeczeniu, następnie wykorzystując aplikację Post – it ułożył zdania z rozsypanek wyrazowych oraz podkreślił w nich podmiot i orzeczenie. Na koniec skanując kody QR dowiedział się co to jest grupa podmiotu i orzeczenia, ułożył zdania z patyczków i wskazał grupę podmiotu i orzeczenia. Dziecku bardzo spodobała się tak urozmaicona lekcja, ponieważ chętnie wykonywał ćwiczenia i zapisywał informacje w zeszycie.
Należy również pamiętać o tym, aby wykorzystywać mocne strony dziecka w celu wzmocnienia motywacji do nauki oraz poprawy samooceny. Taka strategia została obrana podczas lekcji, na której uczeń poznał główne części zdania. Najpierw w formie sketchnotki sporządził notatkę o podmiocie i orzeczeniu, następnie wykorzystując aplikację Post – it ułożył zdania z rozsypanek wyrazowych oraz podkreślił w nich podmiot i orzeczenie. Na koniec skanując kody QR dowiedział się co to jest grupa podmiotu i orzeczenia, ułożył zdania z patyczków i wskazał grupę podmiotu i orzeczenia. Dziecku bardzo spodobała się tak urozmaicona lekcja, ponieważ chętnie wykonywał ćwiczenia i zapisywał informacje w zeszycie.
![]() | ![]() |
![]() | ![]() |

Brak komentarzy:
Prześlij komentarz