Praca z uczniami ze spektrum autyzmu, wymaga od nas nauczycieli, ale także rodziców ogromnego zaangażowania, znajomości potrzeb dziecka i różnorodności oddziaływań.
Niewątpliwie warto z dziećmi wysoko
funkcjonującymi wdrażać TIK, który nie tylko uatrakcyjni proces edukacyjny, ale
przede wszystkim zaktywizuje dzieci.
Nasza propozycja dotyczy
sprawdzonych aplikacji tabletowych, które nie tylko doskonalą i utrwalają
umiejętności szkolne, ale także wpływają na uczniów ze spektrum autyzmu
terapeutycznie. Skonstruowany przez nas plakat, to baza propozycji aplikacji
tabletowych, które warto wykorzystać w pracy z młodszymi dziećmi ze spektrum
autyzmu, ale także z powodzeniem z dziećmi bez dysfunkcji. Nie oznacza
to oczywiście, że TIK sprawdzi się w przypadku wszystkich uczniów z
takimi dysfunkcjami. Na pewno nie wprowadzamy tabletu kiedy odnotowujemy
zachowania niepożądane, w szczególności wywołane w sytuacji, kiedy dziecko musi
się z nim rozstać. Nauczmy dzieci, że jest czas na pracę manualną i pracę z
tabletem. Wykorzystajmy go również jako formę wzmocnienia( nagrody), przy
eliminowaniu niewłaściwych zachowań. Bardzo ważne jest, by właściwie ocenić
szanse, predyspozycje i potrzeby dziecka. Rolą nauczycieli i rodziców jest
umiejętne wyselekcjonowanie odpowiednich ćwiczeń i aplikacji, które pomogą ich
dziecku, w rozumieniu mowy, będą pomocne w tworzeniu systemu motywacji, pomogą
i uatrakcyjnią pracę z planami aktywności, czy wreszcie wykorzystają je do
ćwiczeń generalizacji. Jak w przypadku każdego innego dziecka, praca z tabletem
nie ma być celem samym w sobie, ale środkiem do celu.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz