Metoda projektu jest jedną z ważniejszych i często przez nas wykorzystywanych. Pozwala na maksymalne aktywizowanie uczniów oraz różnorodność działań. Nie może w nim również zabraknąć TIK.
Stąd nasza Infografika obrazująca wybrane programy i aplikacje, które w realizacji chyba każdego projektu można wykorzystać.
Nasze propozycje na zastosowanie wskazanych w infografice programów:
- Kahoot- tworzenie interaktywnych testów, ankiet, gier i quizów,
- Quizizz- przygotowanie testów, quizów, podsumowanie projektu, ewaluacja, gry,
- Zondle- tworzenie tematycznych gier np. dotyczących tematycznie projektu, integracja uczniów, sprawdzenie zdobytej wiedzy,
- Toondoo- przygotowanie interaktywnych komiksów związanych z tematyką projektu,
- Tagxedo, Tagul, Wordle- tworzenie chmur wyrazowych, które mogą być bazą pomysłów na realizację projektu, jego ewaluacją,
- Formularze Google- przygotowanie ankiet, testów, ewaluacji projektu,
- Padlet- jako interaktywne miejsce przypinania pomysłów na projekt, ale także już wypracowanych produktów projektu,
- Educaplay- tworzenie zagadek, krzyżówek, interaktywnych map, gier i ćwiczeń,
- Learning Apps- przygotowywanie interaktywnych ćwiczeń, gier, krzyżówek i wykreślanek,
- Skype- organizowanie wideokonferencji w celu wymiany doświadczeń, podnoszenia kompetencji komputerowych i językowych,
- QR kody- kodowanie ważnych, ciekawych linków, zadań dla uczniów, wykorzystanie do gry terenowej, do konkursów i innych.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz