Ucząc dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, jak
najczęściej wykorzystujemy naturalną aktywność dziecka stosując takie metody
nauczania, które nam w tym pomagają.
Udowodniono, że ludzie słuchając lub czytając zapamiętują 10%; 30% tego co widzą, ale aż 90 %
tego w czym sami uczestniczą.
Dlatego w naszych działaniach zależy nam
najbardziej na tym, aby nasi uczniowie poznawali świat w działaniu, na lekcjach
prowokujemy do aktywności, wykorzystując nie tylko TIKowe narzędzia. Często
sięgamy również po kreatywne pomoce i po gry planszowe. Gry to jedna z
ulubionych aktywności naszych uczniów. Dzieci współzawodniczą ze sobą w ramach
określonych reguł, a przy okazji przyswajają treści, które chcemy żeby zapamiętali.
Poza tym mają możliwość sprawdzenia siebie, swojej wiedzy oraz swoich
umiejętności. W pracy korzystamy nie tylko z gotowych gier planszowych, często
takie gry tworzymy same dostosowując je do umiejętności i możliwości uczniów niepełnosprawnych
intelektualnie. Tak powstała gra pt. ,, Interpunkcyjny wyścig”. Nasi uczniowie
często mają duże kłopoty z prawidłowym stosowanie znaków interpunkcyjnych. W
dłuższych wypowiedziach pisemnych, pojawiają się liczne błędy interpunkcyjne.
Gra, którą stworzyłyśmy pozwoli w zabawny i ciekawy sposób wyćwiczyć te
umiejętności. Polega o na tym, że każdy z uczestników gry dostaje karty, na
których znajdują się zdania. W zdaniach brakuje określonych znaków
interpunkcyjnych. Dziecko, które prawidłowo wstawi brakujący znak przesuwa się
na pierwsze(licząc od STARTU) wolne pole z tym właśnie znakiem. Osoba, która
pierwsza dotrze do mety wygrywa wyścig.
Grę można pobrać i wydrukować. Udostępniamy ją poniżej.
Super, wykorzystam dla starszych logopedycznie.W niektórych zdaniach na końcu, pojawiają się wstawione kropki, to celowe?
OdpowiedzUsuńKropki pojawiły się celowo, w tych zdaniach brakuje innych znaków interpunkcyjnych.
OdpowiedzUsuń