SZKOLENIE, KURSY, KARTY PRACY

wtorek, 2 sierpnia 2016

W szkole specjalnej można również programować przy czym należy  tak zorganizować zajęcie żeby dziecko mogło odnieść sukces. Co więcej, dobrać takie narzędzi i metody nauczania, aby  poprzez zabawę  rozwijało ono  kreatywność i nabywało nowe umiejętności.
Na początek warto zaplanować takie aktywności, które dostarczą dziecku maksimum radości a przy okazji je rozwiną. Doskonałą propozycja są  robotów takie jak Dash i Dot czy Pszczółka Bee Bot. Nieocenionym pomocą dydaktyczną jest Mata Mistrzów Kodowania, dedykowana do nauki logicznego myślenia oraz wstępu do programowania w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, przygotowana przez trenerów-nauczycieli w ramach programu Mistrzowie Kodowania Junior. Z powodzeniem można ją również wykorzystać podczas zajęć z uczniami niepełnosprawnymi intelektualnie.
Warto również skorzystać z bogatej oferty  aplikacji na urządzenia mobilne, które oferują nam platformy Android i  iOS. Zaproponowane przez nas aplikacje będą doskonałym wstępem do świata programowania. Niektóre są proste, inne trudniejsze ale wszystkie są darmowe i pozwalają rozpocząć programistyczną przygodę. Oto one:
Cargo Bot (iOS) –gra logiczna, która polega na odpowiednim poukładaniu kontenerów przy pomocy dźwigu.
The Foos (Android iOS) – aplikacja edukacyjna wprowadzająca dzieci w świat programowania w zabawny i ciekawy  sposób gdzie  szczęśliwe stworzenia, inspirują dzieci do tworzenia kodu oraz  uczą współpracy. Gra posiada  w pełni wizualny interfejs, umożliwiający korzystanie z niej, nawet dzieciom bez umiejętności czytania.
Light-Bot (Android, iOS) – apka, w której dziecko  steruje robocikiem,  musi on dotrzeć do określonych pól na mapie i zapalić żarówkę.
Sctatch Jr (Android, iOS)  – uproszczona wersja Scratcha w której dziecko programuje za pomocą klocków, tworząc interaktywne historyjki i gry.
Hopscotch (iOS) - aplikacja z zabawnymi postaciami, które dzięki młodym miłośnikom kodowania ożywają. Nauka odbywa się na zasadzie przesuwania i upuszczania bohaterów oraz przypisywania im konkretnych poleceń.
Think & Learn Code-a-pillar (Android, iOS)  -  aplikacja z kolorową, dopracowaną  grafiką w której dziecko musi zaprogramować ruch gąsienicy, w taki sposób aby wyprowadzić ją z  labiryntu.
Tynker  (Android)  - aplikacja, która poprzez gry w prosty i przystępny dla dzieci sposób tłumaczy podstawowe zasady  programowania. Pozwala ona również stworzyć  własną grę.
Daisy Dinosaur (iOS)  -  bardzo prosta aplikacja z przyjazną grafiką, pozwala na naukę nie tylko prostych komend, ale też pętli i całych sekwencji poleceń.
Kodable (Android, iOS)   - aplikacja, w której zadaniem gracza jest niesienie pomocy rodzinie Fuzza – małego, stworka, który musi przebyć wiele labiryntów. Gra pozwala dziecku rozumieć czym jest algorytm i jak go stosować, aby osiągnąć założony przez siebie efekt.
Scratch (Windows, Linux, MacOS) – narzędzie stworzone przez MIT. Dostępny w języku poskim, gdzie programowanie odbywa się w sposób wizualny. Dziecko wykorzystując kolorowe klocki przypominające puzzle tworzy kod i animuje stworzone duszki.
Omówione aplikacje zebrałyśmy na infografice, mamy nadzieję, że będzie ona pomocna przy wyborze odpowiednich narzędzi.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz