Nowoczesne technologie stały się nie tylko uatrakcyjnieniem i wsparciem procesu edukacyjnego, ale również nieodłącznym elementem większości realizowanych projektów szkolnych. Takim przykładem może być realizowany już drugi raz integracyjny projekt „Oto My”.
Projekt dotyczył współpracy
czterech szkół: Szkoły Podstawowej w Pile im.Lotników Polskich reprezentowanej
przez klasę pierwszą i Panią Aleksandrę Schoen- Kamińską, klasę piątą w
Szkole Podstawowej im. Arkadego Fiedlera w Połajewie z opiekunami Markiem Kasprzakiem
i Panią Dyrektor Lucyną Stolcman, Prywatną Polsko- Angielską Szkołę Johna
Deweya w Obornikach, którą reprezentowała klasa 4a pod opieką Pani Jolanty
Makowskiej i Zyty Czechowskiej oraz uczniów klasy pierwszej gimnazjum i szkoły
przysposabiającej do pracy w Zespole Szkół Specjalnych w Kowanówku.
Wzięli w nim udział uczniowie na różnych poziomach edukacyjnych, co
było z góry zamierzonym celem. Zgodnie z pedagogiką Montessorii, warto aby
dzieci współpracowały ze sobą niezależnie od wieku i niepełnosprawności. Z
różnicy wieku można uczynić atut, który podczas różnorodnych aktywności uczniów
wykorzystaliśmy. Projekt rozpoczęliśmy od wspólnej wideokonferencji, podczas
której uczniowie mieli okazję się poznać, omówić szczegóły projektu i
współpracy. Podczas realizacji zadań uczniowie prezentowali ich wyniki i
powstałe produkty( filmiki, prezentacje, ćwiczenia, interaktywne zasoby), na
założonym specjalnie do realizacji tego projektu blogu. Blog „Oto My”.
Nadrzędnym celem
projektu była prezentacja umiejętności i mocnych stron uczniów
poszczególnych klas. „Maleńsze” z Piły uwielbiają muzykować dlatego pokazywali
nam jak śpiew i gra na instrumentach pozytywnie wpływa na nasze samopoczucie.
Udowodnili też, że muzyka może posłużyć im do nauki kodowania wykorzystując
przy tym sprzęt Makey Makey. Uczniowie z Połajewa pasjonują się nowoczesnymi
technologiami, które pomagają im w opisywaniu szkolnej rzeczywistości i
prezentacji tradycji naszego kraju. Dlatego przygotowali szereg filmików,
prezentacji i klipów na ten temat. Prywatna szkoła JDS w Obornikach pierwszy
raz uczestniczyła w projekcie, dlatego postawiła przede wszystkim na
prezentację swojej szkoły i jej wartości. Uczniowie pokazali nam sposoby
tworzenia elektronicznych, świątecznych kartek i ćwiczeń na platformie
learningapps. Uczniowie z ZSS w Kowanówku natomiast przygotowali dla swoich
młodszych kolegów interaktywne ćwiczenia, gry i byli gospodarzami tegorocznej
gali kończącej projekt.
Spotkaliśmy się w realnym świecie
20 grudnia w ZSS w Kowanówku. Gospodarze przedstawili przepiękną
“Opowieść wigilijną” i przygotowali poczęstunek. Projekt naszym zdaniem
okazał się sukcesem, ponieważ zintegrował uczniów wielu szkół, pozwolił na
prezentacje mocnych stron uczniów, kolejny raz udowodniliśmy, że nowoczesne
technologie mogą być sprzymierzeńcem wielu ciekawych, kreatywnych inicjatyw.
Uczniowie nawiązali nowe przyjaźnie, nauczyli się być tolerancyjnymi i wspierać
się wzajemnie. Nauczyciele postawili przede wszystkim na wymianę doświadczeń,
wzbogacenie własnego warsztatu pracy i współpracę w zakresie wielu inicjatyw.
Za rok kolejna odsłona projektu
„Oto My”. Być może dołączą do nas inne szkoły, dla których takie wartości jak
tolerancja, współpraca, empatia w połączeniu z nowoczesnością i nowymi
technologiami mają znaczenie.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz