Oś czasu to narzędzie, które nie tylko może być
wykorzystane na lekcji historii. Z powodzeniem pomoże nam również stworzyć
nieszablonowy plan wydarzeń lub uporządkować chronologicznie wydarzenia w
omawianej lekturze.
Taki sposób prowadzenia zajęć sprawdza się na lekcji języka polskiego ucznia z zespołem Aspergera. Ćwiczenia tego typu dodatkowo mobilizują chłopca i sprawiaj, że dzielnie pracuje na zajęciach, a co ważniejsze skłaniają go do wypowiadania się na temat przeżyć bohaterów, wyrażania własnych sądów i opinii.
Taki sposób prowadzenia zajęć sprawdza się na lekcji języka polskiego ucznia z zespołem Aspergera. Ćwiczenia tego typu dodatkowo mobilizują chłopca i sprawiaj, że dzielnie pracuje na zajęciach, a co ważniejsze skłaniają go do wypowiadania się na temat przeżyć bohaterów, wyrażania własnych sądów i opinii.
Tym razem oś posłużyła nam do utworzenia planu wędrówki bohaterów lektury pt.
,,Lew, czarownica i stara szafa”. Chłopiec opowiadając o przygodach bohaterów
umieszczał na osi czasu miejsca, które odwiedzili, wyszukiwał odpowiednie ilustracje i dobierał
najlepiej pasujące tła. W taki sposób wytyczył trasę jaką pokonali w Narnii
Łucja i jej rodzeństwo.
Oś czasu powstała w aplikacji Storyboard Thad. To narzędzie pozwala stworzyć również ilustrowaną historię, komiks, mapę myśli. Wystarczy założyć konto i skorzystać z wielu ilustracji dostępnych w serwisie, podzielonych na kategorie. Wybrany element przeciągamy do okienka roboczego gdzie ustalamy jego wielkość i położenie. Gotowe prace zapisujemy jako obraz, prezentację. Generujemy link i kod do osadzenia na stronie internetowej.
http://www.storyboardthat.com/
Made with Storyboard That
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz