Zaplanowane aktywności uczą pracy w zespole, logicznego myślenia, pobudzają kreatywność, doskonalą sprawność językową oraz rozwijają zainteresowania wierzeniami starożytnych Greków.
Na lekcji języka polskiego uczniowie:
- zaprezentują wybranego boga przygotowując nie tylko strój, atrybuty, ale również opowiedzą o nim,
- stworzą drzewo genealogiczne w aplikacji Poplet,
- na platformie ToonDoo przygotują komiks o Syzyfie,
- wyjaśnią znaczenie związków frazeologicznych pracując w grupach i przygotowując scenki,
- przygotują plan wydarzeń mitu o Dedalu i Ikarze w aplikacji Timeline,
- opracują biogram współczesnego Prometeusza,
- przedstawią losy Odyseusza w aplikacji MindVector,
- napiszą pamiętnik Odyseusza w aplikacji StoryJumper.
Na lekcji historii:
- stworzą grę edukacyjną o greckich bogach i ich atrybutach,
- odwiedzą Akropol używając aplikacji Google Art&Culture,
Na zajęciach komputerowych:
- stworzą mitologiczny quiz w programie Scratch,
- zaprogramują roboty Tru Tru, które podążą szlakiem Odyseusza.
Na matematyce:
- stworzą prezentację multimedialną w EMEZE o matematykach starożytnej Grecji,
- przygotują interaktywne ćwiczenia na platformie LearningApps na temat twierdzenia Pitagorasa.
W projekcie wezmą udział co najmniej 3 szkoły w tym szkoła specjalna, wszystkie działania na bieżąco bedą opisywane na blogu projektu, tam również pojawią się prace uczniów. Podsumowanie mitologicznych zmagań odbędzie się w jednej ze szkół. Zaprezentowane wtedy zostaną najciekawsze prace uczestników projektu.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz