Jak kreatywnie i nowocześnie utrwalać z uczniami nazwy miesięcy, liczbę dni danego miesiąca oraz znak rzymski im odpowiadający? Może warto wykorzystać w tym celu ozoboty.
Te małe robociki z pewnością zmotywują uczniów do pracy i sprawią, że nauka stanie się przyjemnością. Na tę okazję przygotowałyśmy karty pracy, które wykorzystać możecie nie tylko na matematyce, funkcjonowaniu osobistym i społecznym, ale także na zajęciach rewalidacyjnych, przy okazji usprawniając motorykę małą i ćwiczyć skupianie uwagi na zadaniu.
Udostępniamy 2 karty pracy, które można potraktować jako odrębne karty dotyczące jednego półrocza i drugiego. Można też skleić karty, wówczas otrzymamy kartę pracy do pracy na 12 miesiącach.
Jak można wykorzystać karty?
Zad. 1 Zadaniem uczniów jest zaprogramowanie robota w taki sposób, aby wjechał na skrzyżowaniach tylko do tych miesięcy, które liczą 30 dni lub tylko 31. Zadaniem uczniów jest pokolorowanie pustych kratek odpowiednimi kolorami w taki sposób, aby ozobot skręcił w prawo lub w lewo w odpowiednią drogę do danego miesiąca. Wracając ozobot musi zdecydować ponownie, czy pojedzie w prawo czy w lewo i dziecko musi użyć odpowiedniego kodu.
Zad. 3. Programujemy robota w taki sposób, aby wjechał tylko do 3 miesięcy, a suma dni nie może przekroczyć 90.
Propozycji do wykorzystania kart może być wiele, to od naszej kreatywności i zaangażowania dzieci zależy jakie umiejętności przy ich użyciu będziemy jeszcze ćwiczyć. Powodzenia!
Karty pracy do pobrania poniżej:
Brak komentarzy:
Publikowanie komentarza