Kolorowe, jednorazowe kubeczki na lekcji języka polskiego? Dlaczego nie… Nasz uczeń w taki nieszablonowy sposób uczył się rozpoznawać części mowy.
Na specjalnie dla niego stworzonej karcie pracy, otrzymał schemat wieży z rzeczownikami przymiotnikami, czasownikami, przysłówkami, spójnikami i przyimkami. Następnie musiał rozpoznać daną część mowy i ustawić kubek w odpowiednim miejscu swojej budowli. Każdej z części mowy odpowiadał inny kolor kubka. Kubeczkowy kod został dołączony do karty pracy.
Po zbudowaniu wieży przyszedł czas na tworzenie zdań wg kolorowego kodu. Zdania musiały składać się z określonych części mowy, przy czym kolejność wyrazów wyznaczał kolor kubeczka.
Można też zbudować kolorowa wieżę i poprosić uczniów o uzupełnienie odpowiednimi wyrazami dołączonej karty pracy, zgodnie z ustalonym wcześniej kodem (każda część mowy to inny kolor kubeczka).
Taka kolorowa gramatyka sprawia dzieciom wiele radości i pomaga utrwalić, często niełatwe dla nich zagadnienia.
Dziękujemy Karolinie Gaweł za inspirację :)
Jeżeli prowadzisz zajęcia w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej, skorzystaj z kompleksowego wsparcia w postaci:
- programu zajęć,
- przykładowych wpisów do dziennika,
- przykładowych ćwiczeń,
- oceny efektywności,
- gotowych zadań.
Szczegóły TUTAJ | Szczegóły TUTAJ | Szczegóły TUTAJ |
Jeżeli prowadzisz zajęcia rewalidacyjne skorzystaj z kompleksowego wsparcia w postaci:
- programu zajęć,
- przykładowych wpisów do dziennika,
- przykładowych ćwiczeń,
- oceny efektywności,
- gotowych zadań.
Szczegóły TUTAJ | Szczegóły TUTAJ | Szczegóły TUTAJ |
Szczegóły TUTAJ | Szczegóły TUTAJ | Szczegóły TUTAJ |
Szczegóły TUTAJ | Szczegóły TUTAJ |
Szczegóły TUTAJ | Szczegóły TUTAJ |
Jesteście cudowni!! Bardzo Wam dziękuję za pomysły
OdpowiedzUsuńSuper!
OdpowiedzUsuń