Podczas konferencji EduMoc organizowanej przez grupę SuperbelfrzyRP, do której także mamy przyjemność należeć pojawiła się bardzo ciekawa propozycja "Lektury na wieszaku".
Ten sposób omawiania treści książek zainspirował nas do zastosowania tej formy pracy na zajęciach z uczniami z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym podczas zajęć funkcjonowania osobistego i społecznego.Postanowiłyśmy wykorzystać pomysł na podsumowanie dwutygodniowych zajęć dotyczących jesiennych zmian w przyrodzie, zmian pogody i krajobrazu.
Na czym polegało zadanie dla uczniów?
Każdy z nich otrzymał wieszak, na którym miał zawiesić kolorowe liście na wstążkach przymocowanych do wieszaka. Następnie z rozsypanki obrazków, tekstów, wyrazów wybrać te wszystkie, które ich zdaniem określają jesień i przykleić tematycznie na liście.
Po wykonaniu własnego kolorowego wieszaka, uczniowie na forum klasy prezentowali własne prace uzasadniając swój wybór.
Była to ciekawa forma utrwalenia wiadomości, możliwość aktywnej i kreatywnej pracy. Polecamy takie zadanie, a rezultaty pracy można zobaczyć na poniższych zdjęciach.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz