Zbliżają się Andrzejki, czyli magiczny czas wróżb i zabaw. Warto okoliczności te wykorzystać do poszerzania słownictwa, doskonalenia wymowy, ale także do ćwiczeń spostrzegania i koordynacji wzrokowo ruchowej.
Uczniowie chętnie włączają się w aktywne i kreatywne gry oraz ćwiczenia, dlatego proponujemy wykorzystanie w tym celu kart z symbolami andrzejkowymi.
O GRZE
Ta gra może być odtwarzana na wiele sposobów między dwoma graczami, w zależności od wielkości talii. Gracze muszą znaleźć pasujące obrazy w 2 kartach.
W wersji łatwej można dopasować dwa identyczne obrazy. W trudnej wersji dwa obrazy, które należą do tej samej grupy. Gra zasadami podobna do gry w dobble. Na początku warto, aby dzieci nie robiły tego na wyścigi, ale żeby właściwie wypowiadały słowa. Ze wspólnymi nazwami odszukanymi na kartach uczniowie mogą układać zdania lub np.wskazywać ich rodzaj, albo odmieniać przez przypadki. Rozwijając słownictwo i wyobraźnię warto pokusić się przy tej okazji do omawiania symboli andrzejkowych oraz wróżb, w których te symbole wykorzystujemy.
🎯 Jak wykorzystać karty?
1️⃣ Gra Dobble – Klasyczna rozgrywka, gdzie uczestnicy szukają wspólnego symbolu na dwóch kartach. Doskonała na integrację i zabawę w klasie!
2️⃣ Ćwiczenia językowe – Opisujcie symbole, układajcie zdania lub historyjki związane z andrzejkowymi tradycjami.
3️⃣ Nauka kultury i tradycji – Wpleć ciekawostki o andrzejkach, by uczniowie poznali historię tego święta.
4️⃣ Warsztaty kreatywne – Zachęć dzieci do projektowania własnych kart z wymyślonymi symbolami! 🎨
Na prośbę Państwa przygotowałyśmy teczkę do pracy z uczniem z niepełnosprawnością intelektualną.
Co zawiera nasza teczka?
ZAWARTOŚĆ TECZKI:
1.Specyfika i charakterystyka funkcjonowania uczniów z lekką niepełnosprawnością intelektualną.
2.Organizacja pracy z uczniem z z lekką niepełnosprawnością intelektualną.
3.Dostosowanie wymagań edukacyjnych.
4.WOPFU.
5.IPET.
6.Program zajęć rewalidacyjnych.
7.Program zajęć korekcyjno-kompensacyjnych.
8.Program zajęć rozwijających kompetencje emocjonalno-społeczne
9.Przykładowe aktywności i ćwiczenia do pracy z uczniem.
10.Karty pracy.
Ilość stron: 196. E-book w formacie PDF
KOMPLEKSOWA POMOC W PRACY Z UCZNIEM Z UMIARKOWANĄ I ZNACZNĄ NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ
Jeżeli prowadzisz zajęcia w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej, skorzystaj z kompleksowego wsparcia w postaci:
- programu zajęć,
- przykładowych wpisów do dziennika,
- przykładowych ćwiczeń,
- oceny efektywności,
- gotowych zadań.
![]() | ![]() | ![]() |
Szczegóły TUTAJ | Szczegóły TUTAJ | Szczegóły TUTAJ |
Jeżeli prowadzisz zajęcia rewalidacyjne skorzystaj z kompleksowego wsparcia w postaci:
- programu zajęć,
- przykładowych wpisów do dziennika,
- przykładowych ćwiczeń,
- oceny efektywności,
- gotowych zadań.
![]() | ![]() | ![]() |
Szczegóły TUTAJ | Szczegóły TUTAJ | Szczegóły TUTAJ |
![]() | ![]() | ![]() |
Szczegóły TUTAJ | Szczegóły TUTAJ | Szczegóły TUTAJ |
![]() | ![]() |
Szczegóły TUTAJ | Szczegóły TUTAJ |
![]() | ![]() |
Szczegóły TUTAJ | Szczegóły TUTAJ |
Od wielu lat jesteśmy ekspertkami do spraw awansu zawodowego, swoją praktyczną wiedzę wykorzystałyśmy w publikacjach będących kompleksowym wsparciem dla nauczycieli na ścieżce awansu zawodowego. Zawierają one niezbędne informacje wraz z dokumentacją do edycji.
![]() | ![]() |
Szkolenia Rad Pedagogicznych TUTAJ
Jesteście niesamowite i pełne pomysłów.
OdpowiedzUsuńDziękujemy! Pozdrawiamy:)
Usuń