Zabawa "Świąteczna Mikołaj". Grę z kodowaniem drogi muchy zaczynamy od rozłożenia maty do kodowania i umiejscowienia na macie wizerunku muchy.
Na początku dzieci śledzą wzrokiem drogę Mikołaja, który porusza się zgodnie z instrukcją nauczyciela np. "Mikołaj idzie w górę", "Mikołaj idzie w dół", "Mikołaj idzie w prawo", "Mikołaj idzie w lewo", "Mikołaj wyszedł”- w przypadku, kiedy Mikołaj wyjdzie poza planszę. To zmodyfikowana gra "Mucha wyszła".
Następnie na matę układamy w różnych miejscach symbole Bożego Narodzenia, takie jak choinka, bombka, piernik.
Nauczyciel ponownie wydaje polecenia, które stanowią o ruchu Mikołaja, np. "Mikołaj idzie w górę", Mikołaj idzie w prawo". Na początku, jeśli uczniowie będą mieli problem z kierunkami, Mikołaj może "chodzić" z nimi po macie (można ją przekładać), następnie uczniowie mogą ćwiczyć wyłącznie wodząc wzrokiem za nim. W momencie kiedy Mikołaj wejdzie na pole z danym symbolem, dzieci muszą wypowiedzieć jego nazwę.
Po opanowaniu zasad gry z symbolami można wprowadzić aktywności ruchowe. Można się umówić, że kiedy Mikołaj wejdzie na rozłożony na macie symbol to dzieci muszą wykonać jakiś ruch, np. wstać, klasnąć itd.
Dodatkowym zadaniem jest ułożenie kodu za pomocą klocków ruchu, czyli strzałek, dzięki którym należy wskazać najkrótszą i najdłuższą drogę Mikołaja do domku. Jeden ruch to jedna kratka na macie. Kod możemy ułożyć za pomocą klocków ruchu, lub zapisać na kartce (strzałki).
Po aktywnościach na dużych płaszczyznach, czyli na macie pracujemy z kartą pracy. Uczniowie kodują trasę.
Do utrwalania symboli i rozwijania słownictwa można także użyć innych elementów.
Etykiety można także wykorzystać do gry w memory.
Etykiety z symbolami Mikołaja , symboli świąt można pobrać TUTAJ
Klocki ruchu można natomiast pobrać TUTAJ
Plansza - karta pracy "Mikołajkowy wyścig" pobierz TUTAJ
Karta pracy z określaniem współrzędnych, zdaniem uczniów jest wskazanie współrzędnych symboli na macie i napisanie ich nazw w odpowiednim polu.
Karty kupisz TUTAJ
Opracowałyśmy pakiet 24 kart pracy do wykorzystania podczas zajęć z wychowawcą oraz podczas zajęć rewalidacyjnych i w ramach zajęć rozwijających kompetencje emocjonalno- społeczne.
Pakiet kart zamówisz TUTAJ
SPARAWOZDANIA PEDAGOGA SPECJALNEGO
TECZKA NR 4
Jeśli chcesz pozyskać więcej informacji na temat przykładowych ćwiczeń, zadań,
zabaw i gier podczas zajęć rewalidacyjnych, ale także w ramach pomocy psychologiczno- pedagogicznej i jak konstruować karty pracy zakup naszą
teczkę cz. II
ZAWARTOŚĆ TECZKI ponad 200 stron. Plik PDF i linki do zewnętrznych ćwiczeń.
✅Rozdział 1 Rewalidacja. Propozycja ćwiczeń i dobre praktyki.
✅Rozdział 2 Formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Propozycja ćwiczeń i dobre praktyki.
✅Rozdział 3 Generatory do konstruowania spersonalizowanych ćwiczeń i kart pracy.
✅Rozdział 4 Karty pracy- ponad 130 kart.
Wystawiamy faktury, również z odroczonym terminem płatności dla przedszkoli i dla szkół!
W swojej ofercie posiadamy także teczkę cz.I
TECZKA ZAWIERA:
🟩 plan pracy (kalendarz) pedagoga specjalnego,
🟩 sposoby diagnozowania potrzeb i możliwości uczniów,
🟩 IPET i WOPFU – szablony i przykładowe uzupełnione dokumenty,
🟩 dokumentację dotyczącą pomocy psychologiczno-pedagogicznej,
🟩organizację zajęć rewalidacyjnych wraz z dokumentacją m.in. przykładowymi programami zajęć rewalidacyjnych,
🟩 arkusz ewaluacji podejmowanych działań w ramach IPET i WOPFU,
🟩 przykłady dostosowań na różnych przedmiotach,
🟩 opis przykładowych metod pracy z uczniami z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego.
TECZKĘ NR 1 KUPISZ TUTAJ
Teczkę nr 3 kupisz TUTAJ
Rewelacja!
OdpowiedzUsuńPodziwiam Waszą stronę. Inspirujecie mnie do coraz nowszych wyzwań. Dziękuję i pozdrawiam.
OdpowiedzUsuń