Dzieci najszybciej uczą się wówczas, kiedy czegoś doświadczą, dlatego warto zaplanować zajęcia w taki sposób, aby poprzez zabawę i aktywność wprowadzać nowe treści i utrwalać te już poznane.
Jeżeli dodamy do tego nowoczesne technologie to mamy gotową receptę na ciekawe, angażujące i pobudzające kreatywność lekcje. Oto przykład takich zajęć, podczas których dzieci utrwalały wiadomości o częściach mowy. Na lekcji wykorzystałyśmy dwie aplikacje: ChatterPix Kid i Rysunki Google. Dzięki nim uczniowie stworzyli symbole części mowy zgodne z metodą Montessori oraz zanimowali je.
Zaczęliśmy od przypomnienia wiadomości o rzeczowniku, czasowniku, przymiotniku i przysłówku oraz o odpowiadających im symbolach Montessori. Plakat z z symbolami Montessori znajduje się TUTAJ. Dzieci w programie Rysunki Google zaprojektowały wybrany symbol i upiększyły, dodając zabawne elementy graficzne, pobrane ze strony www.pixabay.com. Przygotowaną grafikę zapisały w formacie jpg.
Następnie uruchomiły aplikację ChatterPix Kid.
Na urządzenia z systemem Android pobierzesz ją TUTAJ
Na urządzenia z systemem iOS TUTAJ
To darmowe rozwiązanie uczniowie mogą używać do tworzenia mówiących zdjęć. W jaki sposób? Wystarczy otworzyć aplikację, zrobić zdjęcie lub zaimportować je, narysować na nim twarz, a następnie nagrać się, mówiąc przez maksymalnie trzydzieści sekund.
Podczas lekcji dzieci wczytały przygotowaną grafikę i nagrały krótką wypowiedź o wybranej części mowy. Następnie zapisały w galerii aplikacji. Poniżej dołączamy przykładowe animację.
Zajęcia bardzo spodobały się naszym uczniom, były nie tylko zabawne i angażujące, ale co ważniejsze, skutecznie utrwaliły powtarzaną wiedzę.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz