Kolejna odsłona innowacji pedagogicznej ,,Lektury w 3D", którą wdrażam od wiosny tego roku . Tym razem klasa 8A omawiała ,,Kamienie na szaniec" Aleksandra Kamińskiego. Do pracy z lekturą wydrukowaliśmy symbole małego sabotażu.
I tym razem drukarki 3D okazały się bardzo pomocne. Wydrukowane szablony znaku Polski Walczącej i znaku żółwia pomogły nam stworzyć plakaty symbolizujące warszawski mur w czasie II wojny światowej i zapamiętać ich wymowę.
W lekcji o działaniach małego sabotażu wykorzystałam również elementy dramy, uczniowie wcielili się w bohaterów lektury i umieścili na warszawskim murze wydrukowane symbole. W jaki sposób? Wykorzystaliśmy zielony ekran i efekt, który pozwolił na usunięcie zielonego tła i zastąpienie go zdjęciem muru.
Tak przygotowana lekcja na długo pozostanie w pamięci uczniów, a akcje małego sabotażu, w których uczestniczyli ,,Alek", ,,Rudy" i ,,Zośka" młodzi ludzie wymieniają bez zająknięcia. Wiadomości z lekcji zebraliśmy na karcie pracy, która została przygotowana specjalnie na te zajęcia.
Można ją pobrać TUTAJ
Jeżeli prowadzisz zajęcia w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej, skorzystaj z kompleksowego wsparcia w postaci:
- programu zajęć,
- przykładowych wpisów do dziennika,
- przykładowych ćwiczeń,
- oceny efektywności,
- gotowych zadań.
![]() | ![]() | ![]() |
Szczegóły TUTAJ | Szczegóły TUTAJ | Szczegóły TUTAJ |
- programu zajęć,
- przykładowych wpisów do dziennika,
- przykładowych ćwiczeń,
- oceny efektywności,
- gotowych zadań.
![]() | ![]() | ![]() |
Szczegóły TUTAJ | Szczegóły TUTAJ | Szczegóły TUTAJ |
![]() | ![]() | ![]() |
Szczegóły TUTAJ | Szczegóły TUTAJ | Szczegóły TUTAJ |
![]() | ![]() |
Szczegóły TUTAJ | Szczegóły TUTAJ |
![]() | ![]() |
- programu zajęć,
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgZ-X363sWqGn9cBAIi0Qpayv7thlmNpJseYO5t7OIz_LBTjLtrPbFu0j6TWiBU_hnbA-ALd_YVfkgYx4UA9bRCiB81np6cfvLxZELZ5KH7yOX9Sw_RyMIzeZKJbKgdDYkMhtmnM6GhANBpM3TmtXWb5yt3gr3ejyKZmBIYgYlUaKI9iAh0UZIyiNxIamO0/w640-h640/OBSZARY%20TEMATYCZNE%20SZKOLEN%CC%81%20.jpeg)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz