- Oceny efektywności zajęć rewalidacyjnych powinny być przeprowadzane zgodnie z potrzebami, jednak nie rzadziej niż dwa razy w roku szkolnym.
- Dokonuje się ich w kontekście oceny skuteczności indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego oraz okresowej wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia.
Na jakiej podstawie dokonujemy oceny efektywności zajęć rewalidacyjnych?
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym (Dz.U. z 2020 r. poz. 1309) – § 6 ust. 9.
Po co dokonujemy oceny efektywności?
Ocena efektywności zajęć rewalidacyjnych jest kluczowym elementem w procesie wspierania rozwoju uczniów z niepełnosprawnościami. Ocena ta pozwala na monitorowanie postępów uczniów, dostosowywanie metod pracy oraz zapewnianie odpowiedniej jakości i skuteczności wsparcia.
Ocena efektywności zajęć rewalidacyjnych powinna być przeprowadzana w sposób całościowy, wielospecjalistyczny uwzględniający różnorodne aspekty rozwoju ucznia, takie jak umiejętności poznawcze, emocjonalne, społeczne i fizyczne.
Elementy oceny efektywności zajęć rewalidacyjnych.
1. Metryczka, opis ucznia.
2. Ocena realizacji celów.
3. Ocena skuteczności metod, form pracy i stosowanych strategii.
4. Ocena postępów ucznia.
5. Wnioski z realizacji programu zajęć.
6. Rekomendacje do dalszej pracy.
Ocena efektywności zajęć rewalidacyjnych powinna być wszechstronna, obejmować różne aspekty rozwoju ucznia oraz skupiać się na analizie realizacji wyznaczonych celów.
Ocena jest elementem oceny efektywności IPET, ale musi być również elementem dziennika zajęć rewalidacyjnych.
Są one też częścią całej teczki dotyczącej realizacji zajęć rewalidacyjnych.
Polecamy naszą nowość
Pomocne materiały w pracy z uczniami ze SPE
Jeżeli prowadzisz zajęcia w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej, skorzystaj z kompleksowego wsparcia w postaci:
- programu zajęć,
- przykładowych wpisów do dziennika,
- przykładowych ćwiczeń,
- oceny efektywności,
- gotowych zadań.
Szczegóły TUTAJ | Szczegóły TUTAJ | Szczegóły TUTAJ |
Jeżeli prowadzisz zajęcia rewalidacyjne skorzystaj z kompleksowego wsparcia w postaci:
- programu zajęć,
- przykładowych wpisów do dziennika,
- przykładowych ćwiczeń,
- oceny efektywności,
- gotowych zadań.
Szczegóły TUTAJ | Szczegóły TUTAJ | Szczegóły TUTAJ |
Szczegóły TUTAJ | Szczegóły TUTAJ | Szczegóły TUTAJ |
Szczegóły TUTAJ | Szczegóły TUTAJ |
Szczegóły TUTAJ | Szczegóły TUTAJ |
Od wielu lat jesteśmy ekspertkami do spraw awansu zawodowego, swoją praktyczną wiedzę wykorzystałyśmy w publikacjach będących kompleksowym wsparciem dla nauczycieli na ścieżce awansu zawodowego. Zawierają one niezbędne informacje wraz z dokumentacją do edycji.
Szczegóły TUTAJ | Szczegóły TUTAJ |
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz