SZKOLENIE, KURSY, KARTY PRACY

poniedziałek, 10 lutego 2025

TUS- walentynkowe kostki i ćwiczenia narracyjne




Walentynki kojarzą się głównie z miłością, ale dla dzieci mogą być doskonałą okazją do rozmów o przyjaźni, życzliwości i uważności na potrzeby innych. W tym okresie warto zaplanować zajęcia, które pomogą uczniom rozwijać kompetencje emocjonalno-społeczne, takie jak empatia, komunikacja i współpraca.

W tym artykule przedstawiamy kilka propozycji ćwiczeń, które można wykorzystać zarówno w edukacji wczesnoszkolnej, jak i w starszych klasach, bazując na metodach aktywizujących i kreatywnych narzędziach, takich jak kostki narracyjne, kostki komunikacyjne czy niedokończone zdania.

Jak być dobrym przyjacielem? – rozmowy i ćwiczenia dla najmłodszych

Zanim przejdziemy do konkretnych ćwiczeń, warto zacząć od rozmowy na temat przyjaźni. Można zapytać dzieci:
📌 Co to znaczy być dobrym kolegą?
📌 Jak możemy okazywać życzliwość innym?
📌 Czy pamiętamy o słowach i gestach, które sprawiają, że inni czują się dobrze w naszej obecności?

Dobrze sprawdzą się tu krótkie opowiadania lub ilustracje, które przedstawiają różne sytuacje – np. dziecko pociesza kolegę, ktoś zaprasza do zabawy osobę, która czuje się samotna. Następnie uczniowie mogą odpowiadać na pytania: Jak się czuli bohaterowie? Co byście zrobili na ich miejscu?

Grafiki zostały wygenerowane przez Chat GPT- możesz je pobrać TUTAJ







Kostki narracyjne i komunikacyjne – zabawy z grafikami generowanymi przez AI

Wykorzystanie kostek narracyjnych z obrazkami to świetny sposób na rozwijanie wyobraźni i rozmowę o emocjach. Można przygotować kostki z grafikami wygenerowanymi przez ChatGPT – przedstawiającymi różne sytuacje związane z przyjaźnią, uważnością na innych i wspieraniem się nawzajem.

Jak to działa?
🔹 Uczniowie losują, wyrzucając kostkę obrazek i wymyślają krótką historię, w której bohaterowie wykazują się empatią lub rozwiązują konflikt.
🔹 Wersja komunikacyjna: dzieci losują obrazek i opisują, co mogłaby powiedzieć postać na ilustracji.
🔹 Można także dodać kostkę z emocjami – uczniowie dopasowują uczucia do danej sytuacji i zastanawiają się, jak można pomóc osobie, która np. czuje się samotna.

Przykładowe obrazki: dziecko pocieszające przyjaciela, grupa dzieci dzieląca się zabawkami, gesty przyjaźni, sytuacje wymagające rozwiązania konfliktu.


Przykładowa kostka do pobrania i wydrukowania.






Nieukończone zdania dla starszych uczniów

Dla starszych klas warto wprowadzić ćwiczenie z nieukończonymi zdaniami, które pobudzają do refleksji i rozmowy o relacjach międzyludzkich.

Uczniowie kończą zdania, takie jak:
🔹 Dobry przyjaciel to ktoś, kto...
🔹 Kiedy widzę, że ktoś jest smutny, mogę...
🔹 Ostatnio pomogłem/am koledze, gdy...
🔹 Lubię spędzać czas z ludźmi, którzy...

To ćwiczenie można wykonać w parach, w grupach lub indywidualnie – a potem omówić odpowiedzi na forum klasy. Może być również bazą do pisania krótkich refleksji lub listów do przyjaciół.

Przykładowa kostka z niedokończonymi zdaniami.








Link do kostek do edycji znajdziesz TUTAJ


Kostki w pdf do wydruku TUTAJ


Karty „Dobre słowa” – walentynkowa poczta przyjaźni

Zamiast typowej walentynkowej poczty, można przygotować „Dobre Słowa” – uczniowie losują imię kolegi/koleżanki i piszą krótką wiadomość o tym, co w nim/niej cenią.

Można użyć gotowych kart z pytaniami pomocniczymi, np.:
💬 Co w tej osobie podoba mi się najbardziej?
💬 Za co chciałbym jej podziękować?
💬 Jaka cecha sprawia, że dobrze się z nią rozmawia?

To doskonały sposób na wzmocnienie pozytywnych relacji w klasie!

Walentynki mogą być nie tylko świętem miłości, ale i okazją do budowania relacji opartych na życzliwości, uważności i empatii. Proste zabawy, rozmowy i ćwiczenia pomagają dzieciom i młodzieży lepiej rozumieć emocje, ćwiczyć pozytywną komunikację i kształtować postawy wspierające budowanie zdrowych relacji.

Jeżeli prowadzisz zajęcia w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej, skorzystaj z kompleksowego wsparcia w postaci: 
  • programu zajęć, 
  • przykładowych wpisów do dziennika,
  • przykładowych ćwiczeń,
  • oceny efektywności,
  • gotowych zadań.

54a8cf53833f7343cafccc9d681fbc99.jpeg30a069c4ea443f35c0a1ed46498b446b.jpegaacb0ed5b7c6a5b493f97be016b2ebdd.png
Szczegóły TUTAJSzczegóły TUTAJSzczegóły TUTAJ

Jeżeli prowadzisz zajęcia rewalidacyjne skorzystaj z kompleksowego wsparcia w postaci: 
  • programu zajęć, 
  • przykładowych wpisów do dziennika,
  • przykładowych ćwiczeń,
  • oceny efektywności,
  • gotowych zadań.
b2e97ad812bdb20d4b6e924eaf4eca59.png672ee895929d1ae91aa21ed4b690b935.png68194680ab63536fd816b3c6ce45c92a.jpeg
Szczegóły TUTAJSzczegóły TUTAJSzczegóły TUTAJ

W ofercie mamy również teczki pedagoga specjalnego, zawierające niezbędną dokumentację do edycji oraz wskazówki, materiały i porady.

c81ffddbd8343a4391ac6047d02ffed2.png48d3dbd58a131e6b88e5cbb866ad0b44.jpeg03c3ca268ae401f2cc23766434c04eaf.png
Szczegóły TUTAJSzczegóły TUTAJSzczegóły TUTAJ

a474919f333e8a1867e2e44498b32080.png60eb7b8a402ab79f899e5db12e40db39.png
Szczegóły TUTAJSzczegóły TUTAJ

Dla nauczycieli współorganizujących kształcenie niezbędna dokumentację wraz z materiałami do pracy zawiera TECZKA NAUCZYCIELA WSPÓŁORGANIZUJĄCE.

43d53d338be2ec098137b7dcd4280d29.png9a6daec3ca725f5af3bfb98466671081.png
Szczegóły TUTAJSzczegóły TUTAJ

Od wielu lat jesteśmy ekspertkami do spraw awansu zawodowego, swoją praktyczną wiedzę wykorzystałyśmy w publikacjach będących kompleksowym wsparciem dla nauczycieli na ścieżce awansu zawodowego.  Zawierają one niezbędne informacje wraz z dokumentacją do edycji.


a28ebd9dee6252d9fa399cdc1e318dbd.png8b3b3127deed8a4fa84637d1a4afda9d.png

Szkolenia Rad Pedagogicznych TUTAJ








Na prośbę Państwa przygotowałyśmy teczkę do pracy z uczniem z niepełnosprawnością intelektualną.
Co zawiera nasza teczka?

ZAWARTOŚĆ TECZKI: 1.Specyfika i charakterystyka funkcjonowania uczniów z lekką niepełnosprawnością intelektualną. 2.Organizacja pracy z uczniem z z lekką niepełnosprawnością intelektualną. 3.Dostosowanie wymagań edukacyjnych. 4.WOPFU. 5.IPET. 6.Program zajęć rewalidacyjnych. 7.Program zajęć korekcyjno-kompensacyjnych. 8.Program zajęć rozwijających kompetencje emocjonalno-społeczne 9.Przykładowe aktywności i ćwiczenia do pracy z uczniem. 10.Karty pracy.
Ilość stron: 196. E-book w formacie PDF






KOMPLEKSOWA POMOC W PRACY Z UCZNIEM Z UMIARKOWANĄ I ZNACZNĄ NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ



Polecamy również ,,Zajęcia rewalidacyjne – spektrum autyzmu”  są one nie tylko bogatym źródłem gotowych dokumentów,  narzędzi i pomysłów, ale również inspirują do kreatywnego podejścia w pracy z uczniami ze spektrum autyzmu. Dzięki nim nauczyciele i terapeuci mogą efektywniej wspierać rozwój swoich podopiecznych, tworząc dla nich przyjazne i dostosowane środowisko edukacyjne. To niezastąpione kompendium w codziennej pracy z uczniami ze spektrum autyzmu w szkołach ponadpodstawowych, które przyczynia się do budowania bardziej inkludującej i wspierającej szkoły.
  





Aby ułatwić nauczycielom przygotowanie się do pracy w świetlicy szkolnej, przygotowałyśmy szkolenie wraz z materiałami.


Co zawiera szkolenie?

Szkolenie dla nauczycieli zajęć świetlicowych – szkolenie zawiera nagranie oraz materiały.
Tematyka szkolenia:
– ogranizacja zajęć świetlicowych,
– plan pracy świetlicy szkolnej,
– sprawozdanie z planu pracy świetlicy szkolnej,
– aktywności, karty pracy, gazetki i scenariusze na poszczególne miesiące.

Materiały składają się z 6 części:

Część 1 – organizacja zajęć świetlicowych, plan pracy i sprawozdanie.
Część 2 – wrzesień, październik – aktywności, ćwiczenia, materiały do wydrukowania, gazetka i scenariusz.
Część 3 – listopad, grudzień – aktywności, ćwiczenia, materiały do wydrukowania, gazetka i scenariusz.
Część 4 – styczeń, luty – aktywności, ćwiczenia, materiały do wydrukowania, gazetka i scenariusz.
Część 5 – marzec, kwiecień – aktywności, ćwiczenia, materiały do wydrukowania, gazetka i scenariusz.
Część 6 – maj, czerwiec – aktywności, ćwiczenia, materiały do wydrukowania, gazetka i scenariusz.

Nagranie: 55 min.
Nagranie wideo i materiały w formacie PDF.


Przykładowe strony z materiałów.







Potrzebujesz wsparcia w zakresie planowania zajęć rewalidacyjno-wychowawczych, w sporządzeniu programu tych zajęć, zeszytu obserwacji i doboru ćwiczeń i aktywności oraz wpisu do dziennika zajęć?

Skorzystaj z naszego szkolenia i e-booka, który jest publikacją pdf zawierającą najważniejsze informacje, przykładowy program, zeszyt obserwacji, okresową ocenę funkcjonowania dziecka, przykłady ćwiczeń i wpisów do dziennika.

Publikacja jest kompleksowym wsparciem nauczycieli i zawiera wzory i przykłady zapisów w  niezbędnej dokumentacji. Pliki są edycji i gotowe do dostosowania do potrzeb danego nauczyciela. Publikacja zawiera 45 stron, plus zewnętrzne pliki do edycji.


E-BOOK Z MATERIAŁAMI KUPISZ TUTAJ plus szkolenie









Jak można wykorzystać sztuczną inteligencję w edukacji i terapii w inny sposób?

Obejrzyj nasze szkolenie z materiałami TUTAJ



Zamów szkolenie z wykorzystania sztucznej inteligencji
















Brak komentarzy:

Prześlij komentarz