Wakacje zbliżają się wielkimi krokami, ale zanim uczniowie zanurzą się w beztroskim wypoczynku, warto poświęcić chwilę na refleksję nad tym, jak zadbać o swoje bezpieczeństwo w różnych wakacyjnych sytuacjach.Przygotowałyśmy kartę pracy „Czy to bezpieczne?”, która doskonale sprawdzi na lekcji z wychowawcą, zajęciach rewalidacyjnych czy w świetlicy. To nie tylko ćwiczenie „do wypełnienia” – to punkt wyjścia do wielu wartościowych aktywności edukacyjnych.
Jakie umiejętności rozwijamy?
- Uczymy dzieci świadomej oceny sytuacji z życia codziennego, takich jak: kąpiele, wyprawy w góry, korzystanie z internetu czy kontakt z nieznajomymi.
- Rozwijamy umiejętność logicznego myślenia i argumentowania własnych decyzji.
- Wzmacniamy świadomość zagrożeń, które mogą spotkać dziecko podczas wakacji.
- Zachęcamy do refleksji i samodzielnego wyciągania wniosków, zamiast podawania gotowych odpowiedzi.
- Burza mózgów – rozpocznij zajęcia pytaniem: „Z czym kojarzy ci się bezpieczne lato?” i zapisz odpowiedzi uczniów na tablicy.
- Praca indywidualna lub w parach – uczniowie wypełniają kartę, zaznaczając odpowiedzi i uzasadniając swoje wybory.
- Dyskusja w grupach – wybierzcie 2–3 sytuacje z karty i wspólnie przedyskutujcie, dlaczego niektóre decyzje mogą być niebezpieczne.
- Scenki dramowe – podziel klasę na zespoły i poproś, by odegrali krótkie scenki na podstawie wybranych przykładów.
- Głosowanie na tablicy – użyj kolorowych karteczek lub magnesów, by uczniowie zagłosowali, czy dana sytuacja jest bezpieczna.
- Tworzenie własnych przykładów – na zakończenie poproś uczniów, aby wymyślili po jednej własnej sytuacji i ocenili jej bezpieczeństwo.
- zaznacza, czy czynność jest bezpieczna czy niebezpieczna,
- krótko uzasadnia swój wybór, ucząc się logicznego myślenia i wyrażania opinii.
Ta karta pracy to nie tylko praktyczne narzędzie edukacyjne – to także wstęp do wartościowej rozmowy o odpowiedzialności, samodzielności i trosce o siebie i innych.
Informacja o przedłużonym okresie nauki musi być wpisana do arkuszu ocen ucznia na str. 1 (data i numer uchwały rady pedagogicznej, rok szkolny).
Z publikacją „Lekcja pokazowa nauczyciela na nowych zasadach” będziesz miał/a pewność, że Twoje zajęcia będą przygotowane profesjonalnie, a Ty poczujesz się pewnie, stając przed komisją.
Materiały możesz kupić TUTAJ
- programu zajęć,
- przykładowych wpisów do dziennika,
- przykładowych ćwiczeń,
- oceny efektywności,
- gotowych zadań.
![]() | ![]() | ![]() |
Szczegóły TUTAJ | Szczegóły TUTAJ | Szczegóły TUTAJ |
![]() | ![]() | ![]() |
Szczegóły TUTAJ | Szczegóły TUTAJ | Szczegóły TUTAJ |
![]() | ![]() |
Szczegóły TUTAJ | Szczegóły TUTAJ |
![]() | ![]() |
Szczegóły TUTAJ | Szczegóły TUTAJ |
![]() | ![]() |
📙 Polecamy przykładowe pytania wraz z odpowiedziami oraz przykładowe problemy z propozycjami rozwiązań, które ułatwią nauczycielowi przygotowanie się na egzamin na stopień nauczyciela mianowanego mianowanie.
📙Ilość stron: 76
📙E-book w formacie PDF
Materiały dostępne TUTAJ

Brak komentarzy:
Prześlij komentarz