poniedziałek, 29 lutego 2016


Podczas zajęć dodatkowych z kodowania, uczniowie klasy V-VI, mieli przyjemność zabawy z robotem Dash. Stało się to za sprawą firmy Wonder Polska, która współpracuje z nauczycielkami Zytą Czechowską i Jolantą Majkowską.
Dzięki pozyskanym przez nauczycielki robotom uczniowie doskonalili umiejętności koordynacji wzrokowo-ruchowej, ćwiczyli kierunki i stosunki przestrzenne. Poza tym mieli niebywałą okazję do doskonalenia umiejętności kodowania i programowania zachowań małego robota. Uczniowie byli zachwyceni takimi zajęciami i już nie mogą doczekać się następnych.
Na potrzeby naszych zajęć z kodowania, opracowałyśmy instrukcję poruszania się Dashem, w aplikacji tabletowej GO. Mamy nadzieję, że to ułatwi uczniom sterowanie nim.
Informacje o robotach Dash i Dot znajdziecie na stronie www.makewonder.pl.


Scenariusz zajęć dodatkowych z kodowania z wykorzystaniem Dasha.
Temat zajęć: Określanie stosunków przestrzennych.
Cele w języku ucznia:
  • Nauczysz się określać kierunki.
  • Będziesz umiał korzystać z aplikacji tabletowej GO.
  • Będziesz umiał sterować Dashem, korzystając z opracowanej instrukcji.
  • Pokonasz z Dashem tor przeszkód sterując konsolą w aplikacji GO.
Nacobezu:
  • Poprawnie określasz stosunki przestrzenne i kierunki.
  • Potrafisz odwrócić się we wskazanym kierunku.
  • Właściwie obsługujesz konsolę w aplikacji GO.
  • Potrafisz przeprowadzić Dasha przez labirynt.
Przebieg lekcji:
  • Ćwiczenia ruchowe, przemieszczanie się po sali określając stosunki przestrzenne.
  • Określanie kierunków: w przód , w tył, w prawo, w lewo.
  • Ćwiczenia z użyciem karty pracy.
  • Ułożenie toru przeszkód dla Dasha.
  • Sterowanie robotem w aplikacji GO.
  • Ćwiczenia orientacji i koordynacji wzrokowo- ruchowej z wykorzystaniem tabletów.
Pytanie kluczowe: Czy Dash pokona stworzony przez nas tor przeszkód?











Brak komentarzy:

Prześlij komentarz