sobota, 16 kwietnia 2016


Obliczanie pola powierzchni i obwodu figur sprawia uczniom wiele problemów, mimo, że tę umiejętność ćwiczymy w każdej klasie szkoły podstawowej i gimnazjum. Warto,  zatem poszukiwać takich metod i takich rozwiązań, które w atrakcyjny sposób, maksymalnie angażując uczniów pozwolą zapamiętać wzory i sposób obliczania pola i obwodu.
Na lekcji matematyki z uczniem ze spektrum autyzmu, użyliśmy robota Dash firmy Wonder Polska, który zmobilizował ucznia do ćwiczeń.
Scenariusz lekcji
 Temat: Obliczamy pole powierzchni i obwód figur.
Cele w języku ucznia:
  • Będziesz znał sposoby obliczania pola powierzchni i obwodu figur.
  • Z pomocą Dasha będziesz umiał mierzyć boki figur i obliczać ich pola oraz obwody.
  • Dowiesz się w jakich sytuacjach praktycznych, dnia codziennego będziesz mógł wykorzystać umiejętność obliczania pola powierzchni i obwodu figur.
  • Będziesz umiał sterować robota po obwodzie figur.
Przebieg lekcji:
  • Powtórzenia wzorów do obliczania pola i obwodu figur. Praca z zeszytem aktywności- segregator i rzepy.
  • Rysowanie figur w programie Paint.
  • Praca z ćwiczeniami z epodreczniki.pl
  • Tworzenie konturów figur- przyklejanie taśm do parkietu.
  • Mierzenie boków figur, z pomocą miary krawieckiej.
  • Programowanie aktywności Dasha, nagrywanie poleceń.
  • Sterowanie Dashem po obwodzie figur. Podawanie przybliżonych wymiarów.
  • Obliczanie pola powierzchni i obwodu figur.









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz