wtorek, 21 marca 2017

 Zakodowane obrazki
Uczniowie z niepełnosprawnością intelektualną mogą, potrafią i powinni również programować. Należy jednak tak zorganizować zajęcia, aby dziecko mogło odnieść sukces. Należy przede wszystkim dobrać takie narzędzia i metody nauczania, aby  poprzez zabawę  dziecko rozwijało  kreatywność i nabywało nowe umiejętności.
Pod uwagę należy wziąć fakt, że dzieci niepełnosprawne intelektualnie mają deficyty w zakresie logicznego myślenia, orientacji przestrzennej i nie potrafią abstrahować, co utrudnia z pewnością naukę programowania. Jest jednak wiele języków programowania, które nie wymagają dużych umiejętności matematycznych czy cyfrowych. Programowanie to nie tylko programy i aktywności komputerowe, co daje szansę naszym uczniom na jego wdrażanie. Istnieje przecież programowanie offline. Taką właśnie offlinową formę programowania i kodowania zaproponowałyśmy uczniom klasy 1 gimnazjum na lekcji matematyki. Na specjalnie przygotowanej  karcie do kodowania, uczniowie mieli za zadanie odkodować szyfr. Okazało się, że był pod nim umieszczony domek. Kolejne zdanie polegało na samodzielnym zakodowaniu własnego obrazka i zapisanie do niego kodu. Uczniowie bardzo aktywnie wykonywali swoje, niełatwe zadanie. A oto efekt ich pracy. 





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz