poniedziałek, 24 kwietnia 2017


Jak wykorzystać ozoboty do utrwalania umiejętności matematycznych? 

Nasza propozycja dotyczy zadań związanych z obliczaniem rzeczywistej odległości na mapie Polski, obliczaniem czasu. W tym celu stworzyłyśmy kartę pracy, na której znajduje się kontur mapy Polski, który dostosowany jest jest do kodowania ozobotów.
Uczniowie mieli za zadanie zaznaczyć na mapie Polski największe miasta w Polsce, a następnie umówiliśmy się, że 1 cm na mapie to 100 km w rzeczywistości. Ozobot miała np. za zadanie objechać całą Polską po jej obrzeżach, zatrzymać się przy stolicy Polski i przy Poznaniu. Za Morzem Bałtyckim musiał przyspieszyć, a w okolicach Krakowa zwolnić. Następnie uczniowie mogą wytyczać trasę z Poznania do Warszawy i do innych miast, obliczać jaka jest rzeczywista odległość z Poznania do Warszawy, z Warszawy do Krakowa i z Krakowa do Gniezna. 

Tematyka zadania nawiązywała do Polski, jej symboli, stolic, w związku ze zbliżającymi się świętami majowymi.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz