piątek, 5 maja 2017


Jak utrwalać z najmłodszymi uczniami treści związane z Unią Europejską? Może wielozmysłowo? Osiągniemy wtedy najlepsze efekty naszej pracy. 

My postanowiłyśmy z maluchami utrwalić wiedzę na temat Unii np. z wykorzystaniem Maty Mistrzów Kodowania. Dzieci miały za zadanie odszukać na macie najkrótszą i najdłuższą drogę do flagi Unii. Przy okazji mijając po drodze poszczególne flagi, uczyliśmy się jakiego państwa to symbol. Za właściwą odpowiedź dzieci mogły otrzymać dodatkowe punkty. Inne zadanie polegało na poprawnym wskazywaniu kierunków. 
Matę Mistrzów wykorzystałyśmy także do doskonalenia umiejętności gramatycznych. Dzieci za pomocą łapek na muchy wskazywały(kto pierwszy) głoskę, jaką słyszą na początku wymawianego przez nas państwa Unii lub jego stolicy, utrwalając przy tym ich nazwy. Następnie za pomocą klapek uczniowie wskazywali flagę wspomnianego przez nas państwa. Na końcu zabawiliśmy się w grę w kolory, która polega na tym, aby ułożyć sumę wyrzuconych kostkami oczek za pomocą określonych kolorów, w tym przypadku był to niebieski i żółty- barwy widniejące na fladze Unii.
Taki wyścig między flagami możecie zorganizować wykorzystując przygotowane przez nas karty pracy do pobrania poniżej.

Karta 1 i 2. Uczniowie mają za zadanie odczytanie współrzędnych, na których zamieszone zostały poszczególne flagi, a następnie napisanie w odpowiednim miejscu, jakiego państwa to flaga.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz