wtorek, 16 maja 2017


Jak zachęcić dzieci do nauki  na lekcjach języka polskiego? Na dzisiejszych zajęciach odpowiedź mogła być tylko jedna - wykorzystać Ozoboty! Robotyka na lekcji języka polskiego ułatwia dzieciom z niepełnosprawnością intelektualną zapamiętanie wielu wiadomości. Tym razem roboty pomogły naszym uczniom napisać list.

Na początku lekcji dzieci obejrzały filmową instrukcję pisania listu opowiedzianą,  przez uczniów pani Katarzyny Krywult ze Szkoły Podstawowej w Bestwinie,  znalezioną na blogu ,,Instrukcje obsługi języka polskiego” Następnie wkleiły do zeszytu ilustrację listu, do której w aplikacji Aurasma  został dołączony wyświetlony na lekcji plik wideo. W domu, każdy uczeń po zeskanowaniu ilustracji będzie mógł jeszcze raz obejrzeć filmową instrukcję.

Następnie, na dużej kartce kartonu z wyrysowaną kopertą, umieścili elementy listu, dbając o ich odpowiedni układ graficzny. Później dzieci dodały  kody dla Ozobota, który jeżdżąc po kopercie, zatrzymywał się przy kolejnych informacjach, dając dzieciom czas na ich powtórzenie. 





W dalszej części lekcji, każdy otrzymał kartę pracy i zredagował krótki list do swojej mamy, pamiętając o stosowaniu zwrotów grzecznościowych. Zakodował kartę pracy i wspólnie z robotem przeczytał napisany list.




Kliknij na koperty i pobierz karty.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz