niedziela, 4 marca 2018



Kodowanie na lekcji historii? Dlaczego nie. Uczniowie naszej szkoły utrwalali w taki sposób wydarzenia historyczne z dziejów XVII-wiecznej Polski. 
Na zajęciach wykorzystałyśmy matę stolikową naszego autorstwa, którą otrzymał każdy uczeń. Na czerwonym papierze wydrukowałyśmy daty ważnych wydarzeń, wycięte kartoniki dzieci umieściły na kratownicy w dowolnych miejscach.

 Następnie na przygotowanej karcie pracy musieli zakodować każde wydarzenie za pomocą strzałek, w taki sposób, aby dotrzeć z punktu start do odpowiednie daty. 



Po zakodowaniu trasy  uczniowie zamieniali się miejscami i odkodowywali drogę zapisaną przez swego  sąsiada, sprawdzając poprawność kodu oraz dopisując  datę na karcie pracy. 

Zajęcia zaangażowały i zaktywizowały całą klasę w 100%, a niełatwe treści historyczne  zostały zapamiętane bardzo szybko. Zabawa w kodowanie okazała się bardzo dobrym sposóbem na  przekazywanie dzieciom wiedzy.
Materiały do pobrania:

  • karta pracy 


  • daty





4 komentarze:

  1. Zamysł bardzo mi się podoba. Proszę o szczegóły, jak wyglądał sam proces kodowania.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zadaniem uczniów bylo ustalenie trasy od pola START do wybranej daty. Kod wpisywali na karcie pracy przy konkretnym wydarzeniu. Trasę kodowali strzałkami -->, <--, oraz góra, dół.

      Usuń