Nowoczesne technologie mogą doskonale wspierać pracę nauczyciela historii, który ucząc dziećmi z SPE musi przez cały czas szukać nieszablonowych sposobów na prowadzenie lekcji. Tym razem na zajęciach indywidualnego nauczania pojawił się robot Dash i Dot. Pomógł on Maciejowi opanować nie najłatwiejsze zagadnienia dotyczące I wojny światowej.
W jaki sposób? Chłopiec ułożył labirynt, w którym w kolejności chronologicznej umieścił klocki z najważniejszymi zagadnieniami dotyczącymi I wojny światowej. Następnie nagrał dodatkowe wyjaśnienia do nich na 8 ścieżkach dźwiękowych robota. Sterując Dashem pokonał labirynt, zatrzymując się przy kolejnych wydarzeniach, następnie uruchamiał robota, który wyjaśniał ich znaczenie. Do zbudowania labiryntu, wykorzystał klocki, dołączone do maty Mistrzowie Kodowania.
Do stworzenia labiryntu można również użyć taśmę malarską, która jest niedroga i nie niszczy podłóg. Z taśmy tej można też wykleić strzałki do wydarzeń. Opisany pomysł tak naprawdę sprawdzi się na wielu lekcjach historii, pomagając utrwalić i uporządkować wiedzę uczniów na dowolny temat.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz