Kodowanie na lekcji historii? Dlaczego nie. Uczniowie naszej szkoły utrwalali w taki sposób wydarzenia historyczne z dziejów XVII-wiecznej Polski.
Na zajęciach wykorzystałyśmy matę stolikową naszego autorstwa, którą otrzymał każdy uczeń. Na czerwonym papierze wydrukowałyśmy daty ważnych wydarzeń, wycięte kartoniki dzieci umieściły na kratownicy w dowolnych miejscach.
Następnie na przygotowanej karcie pracy musieli zakodować każde wydarzenie za pomocą strzałek, w taki sposób, aby dotrzeć z punktu start do odpowiednie daty.
Po zakodowaniu trasy uczniowie zamieniali się miejscami i odkodowywali drogę zapisaną przez swego sąsiada, sprawdzając poprawność kodu oraz dopisując datę na karcie pracy.
Zajęcia zaangażowały i zaktywizowały całą klasę w 100%, a niełatwe treści historyczne zostały zapamiętane bardzo szybko. Zabawa w kodowanie okazała się bardzo dobrym sposóbem na przekazywanie dzieciom wiedzy.
Bardzo mi się podoba...
OdpowiedzUsuńTen komentarz został usunięty przez autora.
OdpowiedzUsuńZamysł bardzo mi się podoba. Proszę o szczegóły, jak wyglądał sam proces kodowania.
OdpowiedzUsuńZadaniem uczniów bylo ustalenie trasy od pola START do wybranej daty. Kod wpisywali na karcie pracy przy konkretnym wydarzeniu. Trasę kodowali strzałkami -->, <--, oraz góra, dół.
Usuń