wtorek, 2 października 2018

Koło fortuny


Metody aktywizujące, to przede wszystkim takie, które uruchamiają w uczniu aktywność, twórcze działanie i wpływają na to, że zachodzi pewien proces. 

Dzieci powinny być wykonawcami i twórcami działań, które mają miejsce na zajęciach. Jak sprawić, by nasi uczniowie chceli być aktorami sceny jaką jest lekcja, a efekty spektaklu były jak najbardzej wymierne i wysokie. 
Nie jest to trudne zadanie, wystarczy zaproponować im takie aktywności, które będą przede wszystkim atrakcyjne, nowoczesne i dostosowane do ich preferencji, zainteresowań i możliwości. Światowy Dzień Muzyki był pretekstem do takich właśnie ćwiczeń i działań. 

1. Po pierwsze uczniowie poznali interaktywne narzędzie jakim jest koło fortuny, które z powodzeniem sprawdzi się zarówno na tablicy interaktywnej jak i na tablecie. Wpisali w niego nazwy polskich wykonawców i zespołów muzycznych, których lubią najbardziej. Przy okazji doskonalili pisanie z pamięci i ze słuchu. Następnie po wylosowaniu konkretnej nazwy musili zanucić lub wypowiedzieć krótki tekst piosenki tego wykonawcy. 
Odwrotne ćwiczenie polegało na wskazaniu wykonawcy wylosowanego tytułu piosenki. Było twórczo, wesoło i śpiewająco.

Interaktywne koło fortuny znajdziesz TUTAJ

W ustawieniach programu należy zmienić zapisane słowa i możecie Państwo wykorzystać je do doskonalenia innych umiejętności. 






2.  Inne ćwiczenie polegało na zabawie z tradycyjnym kołem fortuny. Po wylosowaniu konkretnego numeru uczniowie sprawdzali na wcześniej przygotowanej liście wykonawców. Po odczytaniu jego nazwy uczyliśmy się wyszukiwać jego utworów na platformie Youtube. 









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz