Na lekcji języka polskiego pojawiły się dzisiaj wirtualne kości, które były elementem gry utrwalającej rodzaje wypowiedzeń.
Dlaczego warto stosować gry na zajęciach w szkole? Ponieważ zwiększają zaangażowanie, wzbogacają uczniów o nowe doświadczenia, systematyzują wiedzę, bawiąc uczą.
Pomocna okazała się interaktywna tablica i nasza autorska karta pracy. Jak graliśmy? Wybrane dziecko podchodziło do tablicy, rzucało wirtualnymi kostkami, liczba wylosowanych oczek wskazywała wypowiedzenie, które kolejny uczeń odczytywał i nazywał. Dzieci zgodnie z kodem umieszczonym na karcie, kolorowały odpowiednią kredką wylosowane pole.
W drugim wariancie gry dzieci również rzucają kostkami, wskazują wylosowane pole, następnie podają przykłady zdań lub równoważników zdań w zależności od tego, jakiego koloru pole wylosowali. Wypowiedzenia zapisują na karcie.
Zabawa spodobała się uczniom, z pewnością do kości wrócimy jeszcze nie raz.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz