Z okazji Dnia Matki, Dnia Ojca i Dnia Rodziny przygotowałyśmy gazetkę klasową z cytatami o rodzinie i rodzicach.
Można wykorzystać ją jako wklejki do zeszyty, pretekst do rozmów i dyskusji o znaczeniu rodziny w naszym życiu.
Cytatów jest kilka, zatem to uczniowie w drodze wyboru, głosowania, ale też debaty o ich zasadności mogą wybrać cytaty, które zawisną w ich klasie.
Jak wykorzystać cytaty o rodzinie, o mamie i tacie na lekcjach z uczniami?
Wykorzystanie cytatów o rodzinie, mamie i tacie na lekcjach może być świetnym sposobem na rozwijanie różnych umiejętności uczniów, takich jak czytanie ze zrozumieniem, pisanie, mówienie oraz refleksja nad wartościami i relacjami międzyludzkimi. Oto kilka pomysłów, jak można to zrobić:
Nasze pomysły:
1. Dyskusje w klasie
Przygotowanie:
- Wybierz kilka inspirujących cytatów o rodzinie, mamie i tacie.
- Wydrukuj je lub zapisz na tablicy.
Realizacja:
- Rozpocznij lekcję od przeczytania cytatów.
- Poproś uczniów o podzielenie się swoimi pierwszymi myślami i uczuciami na temat tych cytatów.
- Przeprowadź dyskusję na temat wartości rodzinnych, roli rodziców i relacji rodzinnych.
Pytania pomocnicze:
- Co te cytaty mówią o roli rodziny w naszym życiu?
- Jakie cechy rodziców są według Was najważniejsze?
- Czy zgadzacie się z tym, co zostało powiedziane w cytatach? Dlaczego?
2. Ćwiczenia pisemne
Przygotowanie:
- Przygotuj listę cytatów o rodzinie, mamie i tacie.
Realizacja:
- Poproś uczniów, aby wybrali jeden cytat, który najbardziej do nich przemawia.
- Zadaj zadanie pisemne, w którym uczniowie mają napisać esej, opowiadanie lub list, odnosząc się do wybranego cytatu.
Tematy pisemne:
- Napisz esej, w którym wyjaśnisz, dlaczego wybrany cytat jest dla Ciebie ważny.
- Stwórz opowiadanie, które ilustruje znaczenie wybranego cytatu w codziennym życiu.
- Napisz list do swojego rodzica, w którym wyjaśnisz, co dla Ciebie znaczy wybrany cytat.
3. Projekty artystyczne
Przygotowanie:
- Przygotuj cytaty i materiały plastyczne (papier, farby, kredki, itp.).
Realizacja:
- Poproś uczniów, aby stworzyli plakaty ilustrujące wybrane cytaty.
- Zorganizuj wystawę prac uczniów w klasie lub szkole.
Dodatkowe zadanie:
- Poproś uczniów o stworzenie kolażu z rodzinnych zdjęć i cytatów, które mają dla nich znaczenie.
4. Dramatyzacje i scenki
Przygotowanie:
- Wybierz cytaty, które mogą być inspiracją do krótkich scenek teatralnych.
Realizacja:
- Podziel uczniów na grupy i poproś każdą grupę o przygotowanie krótkiej scenki na podstawie wybranego cytatu.
- Po wykonaniu scenek, omówcie w klasie, jakie emocje i wartości zostały przedstawione.
5. Refleksja osobista
Przygotowanie:
- Wybierz kilka cytatów i przygotuj zeszyty do pisania dla uczniów.
Realizacja:
- Poproś uczniów, aby w ciszy przeczytali cytaty i zapisali swoje refleksje na ich temat.
- Możesz również poprosić uczniów o dzielenie się swoimi refleksjami na forum klasy.
6. Zadania dla chętnych.
Przygotowanie:
- Przygotuj listę cytatów do wyboru.
Realizacja:
- Zadaj uczniom zadanie, w którym mają przeprowadzić wywiad z członkiem rodziny na temat jednego z cytatów.
- Poproś uczniów o napisanie raportu z wywiadu i zaprezentowanie go w klasie.
7. Warsztaty kreatywnego pisania
Przygotowanie:
- Wybierz cytaty i przygotuj materiały do pisania.
Realizacja:
- Zorganizuj warsztaty, na których uczniowie będą tworzyć własne wiersze lub krótkie formy literackie inspirowane cytatami.
- Zachęć uczniów do prezentacji swoich prac na forum klasy.
8. Analiza literacka
Przygotowanie:
- Przygotuj cytaty oraz przykłady literatury, które odnoszą się do tematyki rodziny.
Realizacja:
- Przeprowadź lekcję analizy literackiej, w której uczniowie będą porównywać cytaty z tekstami literackimi.
- Omówcie, jak różni autorzy przedstawiają rolę rodziny i rodziców w swoich dziełach.
- Wykorzystanie cytatów na lekcjach to świetny sposób na rozwijanie umiejętności analitycznych, kreatywności oraz zrozumienia wartości rodzinnych w życiu uczniów.
Plansze są w 2 wersjach, kolorowe oraz na białym tle, które można wydrukować na kolorowych kartkach, ale także w formacie pdf i jpg.
Uwaga, prosimy nie usuwać plików z folderu, przed wydrukiem warto pobrać je na swój komputer.
KOMPLEKSOWA POMOC W PRACY Z UCZNIEM Z UMIARKOWANĄ I ZNACZNĄ NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ
Jeżeli prowadzisz zajęcia w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej, skorzystaj z kompleksowego wsparcia w postaci:
- programu zajęć,
- przykładowych wpisów do dziennika,
- przykładowych ćwiczeń,
- oceny efektywności,
- gotowych zadań.
Szczegóły TUTAJ | Szczegóły TUTAJ | Szczegóły TUTAJ |
Jeżeli prowadzisz zajęcia rewalidacyjne skorzystaj z kompleksowego wsparcia w postaci:
- programu zajęć,
- przykładowych wpisów do dziennika,
- przykładowych ćwiczeń,
- oceny efektywności,
- gotowych zadań.
Szczegóły TUTAJ | Szczegóły TUTAJ | Szczegóły TUTAJ |
Szczegóły TUTAJ | Szczegóły TUTAJ | Szczegóły TUTAJ |
Szczegóły TUTAJ | Szczegóły TUTAJ |
Szczegóły TUTAJ | Szczegóły TUTAJ |
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz