sobota, 2 marca 2019

Wiosenne kwiaty kodowanie



Uczniowie potrafią być kreatywni, twórczy i  aktywni na zajęciach jeśli zaproponujemy im nieszablonowe zadania. My jako entuzjastki nowoczesnych technologii i kodowania staramy się, aby wplatać takie metody pracy w codziennych zajęciach.
Dlatego tym razem proponujemy zapamiętywanie nazw pierwszych wiosennych kwiatów poprzez proste aktywności z kodowaniem. Przygotowałyśmy karty pracy, które mamy nadzieję są dla dzieci na tyle atrakcyjne, że zmotywują je do twórczej pracy, a przy okazji rozwiną logiczne myślenie, orientację przestrzenną, poszerzą słownictwo i utrwalą pożądaną wiedzę na temat wiosennych kwiatów.

Zadanie polega na odczytaniu kodu z planszy literowej. Wyznacznikiem kodu są kolorowe okręgi oraz strzałki, które wskazują kierunek do odczytania właściwej litery. Karty mają 2 poziomy trudności i można je dostosować do umiejętności uczniów. Zaczynamy od najłatwiejszej, gdzie dzieci odczytują wyraz za pomocą kodu strzałkowego. Druga, gdzie uczniowie mają za zadanie odczytać wyraz zakodowany poprzez ukryte kwiaty w kółkach i strzałki wskazujące kierunek odczytania liter.

Kartę pracy nr 1 pobierz TUTAJ



Kartę pracy nr 2 pobierz TUTAJ





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz