Podczas zajęć dodatkowych z kodowania, uczniowie klasy V-VI, mieli przyjemność zabawy z robotem Dash. Stało się to za sprawą firmy Wonder Polska, która współpracuje z nauczycielkami Zytą Czechowską i Jolantą Majkowską.
Dzięki pozyskanym przez nauczycielki robotom uczniowie doskonalili umiejętności koordynacji wzrokowo-ruchowej, ćwiczyli kierunki i stosunki przestrzenne. Poza tym mieli niebywałą okazję do doskonalenia umiejętności kodowania i programowania zachowań małego robota. Uczniowie byli zachwyceni takimi zajęciami i już nie mogą doczekać się następnych.
Na potrzeby naszych zajęć z kodowania, opracowałyśmy instrukcję poruszania się Dashem, w aplikacji tabletowej GO. Mamy nadzieję, że to ułatwi uczniom sterowanie nim.
Informacje o robotach Dash i Dot znajdziecie na stronie www.makewonder.pl.
Scenariusz zajęć dodatkowych z kodowania z wykorzystaniem Dasha.
Temat zajęć: Określanie stosunków przestrzennych.
Cele w języku ucznia:
- Nauczysz się określać kierunki.
- Będziesz umiał korzystać z aplikacji tabletowej GO.
- Będziesz umiał sterować Dashem, korzystając z opracowanej instrukcji.
- Pokonasz z Dashem tor przeszkód sterując konsolą w aplikacji GO.
Nacobezu:
- Poprawnie określasz stosunki przestrzenne i kierunki.
- Potrafisz odwrócić się we wskazanym kierunku.
- Właściwie obsługujesz konsolę w aplikacji GO.
- Potrafisz przeprowadzić Dasha przez labirynt.
Przebieg lekcji:
- Ćwiczenia ruchowe, przemieszczanie się po sali określając stosunki przestrzenne.
- Określanie kierunków: w przód , w tył, w prawo, w lewo.
- Ćwiczenia z użyciem karty pracy.
- Ułożenie toru przeszkód dla Dasha.
- Sterowanie robotem w aplikacji GO.
- Ćwiczenia orientacji i koordynacji wzrokowo- ruchowej z wykorzystaniem tabletów.
Pytanie kluczowe: Czy Dash pokona stworzony przez nas tor przeszkód?
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz