Obliczanie pola powierzchni i obwodu figur sprawia uczniom wiele problemów, mimo, że tę umiejętność ćwiczymy w każdej klasie szkoły podstawowej i gimnazjum. Warto, zatem poszukiwać takich metod i takich rozwiązań, które w atrakcyjny sposób, maksymalnie angażując uczniów pozwolą zapamiętać wzory i sposób obliczania pola i obwodu.
Na lekcji matematyki z uczniem ze spektrum autyzmu, użyliśmy robota Dash firmy Wonder Polska, który zmobilizował ucznia do ćwiczeń.Scenariusz lekcji
Temat: Obliczamy pole powierzchni i obwód figur.
Cele w języku ucznia:
- Będziesz znał sposoby obliczania pola powierzchni i obwodu figur.
- Z pomocą Dasha będziesz umiał mierzyć boki figur i obliczać ich pola oraz obwody.
- Dowiesz się w jakich sytuacjach praktycznych, dnia codziennego będziesz mógł wykorzystać umiejętność obliczania pola powierzchni i obwodu figur.
- Będziesz umiał sterować robota po obwodzie figur.
Przebieg lekcji:
- Powtórzenia wzorów do obliczania pola i obwodu figur. Praca z zeszytem aktywności- segregator i rzepy.
- Rysowanie figur w programie Paint.
- Praca z ćwiczeniami z epodreczniki.pl
- Tworzenie konturów figur- przyklejanie taśm do parkietu.
- Mierzenie boków figur, z pomocą miary krawieckiej.
- Programowanie aktywności Dasha, nagrywanie poleceń.
- Sterowanie Dashem po obwodzie figur. Podawanie przybliżonych wymiarów.
- Obliczanie pola powierzchni i obwodu figur.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz