Na lekcjach, zajęciach rewalidacyjnych, czy świetlicowych kostki do gry używamy bardzo często. Służą nam nie tylko do integrowania uczniów, aktywizacji i świetnej zabawy, ale także do usprawniania technik szkolnych, w szczególności umiejętności matematycznych.
Ostatnim naszym nabytkiem są kolorowe, atrakcyjne wizualnie i dotykowo zachęcające do gry piankowe kostki, zakupione w sieci duńskich sklepów Tiger.
Nasza kolejna propozycja wykorzystania tych kostek w grze dwóch lub kilku osób to nazwana przez nas zabawa "Im mniej tym lepiej". Niezbędna jest nam papierowa miara krawiecka, lub dowolna taśma z podziałką.
Zasady gry:
Uczniowie wyrzucają na początku jedną kostkę i ilość wylosowanych oczek wskaże nam ile centymetrów należy odciąć od naszej mary. Sukcesywnie z gry odpadają osoby, które jako pierwsze pozbywają się określonej przez nas długości lub całej miary. Wygrywa ta osoba, która zostanie w grze jako jedyna z określoną długością miary, lub z najdłuższą miarą po zakończanym,wcześniej ustalonym przez nas czasie gry. Aby przyspieszyć i uatrakcyjnić grę, sukcesywnie możemy wprowadzać kolejne kostki.
Przy okazji gry możemy ćwiczyć z uczniami umiejętność odejmowania liczb, określanie różnicy, porównywanie liczb i długości taśm wskazując o ile ktoś ma mniej lub więcej. Warto przeprowadzić ćwiczenia w mierzeniu taśm.
Efekty i walory edukacyjne i wychowawcze gry:
- integracja i aktywizacja uczniów,
- wdrażanie do pozytywnego współzawodnictwa,
- doskonalenie umiejętności liczenia, porządkowania i przeliczania i mierzenia
Świetne propozycje do gry w kości znajdziecie także na blogu naszych koleżanek "Kostki na matmie".
Zamiast kostek tradycyjnych możemy też wykorzystać dla urozmaicenia kostki wirtualne.
Wyświetlić na tablicy interaktywnej lub skorzystać z tebletu czy smartfona.
Wirtualne kostki znajdziemy:
Jeżeli prowadzisz zajęcia w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej, skorzystaj z kompleksowego wsparcia w postaci:
- programu zajęć,
- przykładowych wpisów do dziennika,
- przykładowych ćwiczeń,
- oceny efektywności,
- gotowych zadań.
![]() | ![]() | ![]() |
Szczegóły TUTAJ | Szczegóły TUTAJ | Szczegóły TUTAJ |
Jeżeli prowadzisz zajęcia rewalidacyjne skorzystaj z kompleksowego wsparcia w postaci:
- programu zajęć,
- przykładowych wpisów do dziennika,
- przykładowych ćwiczeń,
- oceny efektywności,
- gotowych zadań.
![]() | ![]() | ![]() |
Szczegóły TUTAJ | Szczegóły TUTAJ | Szczegóły TUTAJ |
![]() | ![]() | ![]() |
Szczegóły TUTAJ | Szczegóły TUTAJ | Szczegóły TUTAJ |
![]() | ![]() |
Szczegóły TUTAJ | Szczegóły TUTAJ |
![]() | ![]() |
Szczegóły TUTAJ | Szczegóły TUTAJ |
Od wielu lat jesteśmy ekspertkami do spraw awansu zawodowego, swoją praktyczną wiedzę wykorzystałyśmy w publikacjach będących kompleksowym wsparciem dla nauczycieli na ścieżce awansu zawodowego. Zawierają one niezbędne informacje wraz z dokumentacją do edycji.
![]() | ![]() |
Szczegóły TUTAJ | Szczegóły TUTAJ |
Zamiast ciąć miarkę można przesuwać klamerkę 🙂
OdpowiedzUsuń