Opis gry dydaktycznej – „Wyścig z tabliczką mnożenia”
W grze bierze udział 2–3 uczniów. Zadaniem uczestników jest jak najszybsze dotarcie do mety. Do gry potrzebna jest kostka, której ścianki odpowiadają kolorom pól z działaniami mnożenia.
Uczeń może przesunąć swój pionek na najbliższe pole w kolorze, który wylosował, pod warunkiem, że prawidłowo poda wynik działania (iloczyn dwóch liczb znajdujących się na tym polu). Zwycięża ten, kto pierwszy dotrze do mety.
Grę można dowolnie modyfikować, dostosowując jej zasady do wieku i możliwości uczniów. Można wprowadzić system punktowy – np. za poprawne rozwiązanie działania na polu żółtym gracz otrzymuje 5 punktów, a na polu niebieskim 10 punktów. Dodatkowo można przygotować kartoniki z polami w odpowiednich kolorach, które uczniowie będą zbierać podczas rozgrywki. W takim wariancie o zwycięstwie decyduje liczba zdobytych punktów, a nie kolejność dotarcia do mety.
Dla uczniów, którzy mają duże trudności w opanowaniu tabliczki mnożenia lub nie są w stanie jej przyswoić ze względu na stopień niepełnosprawności intelektualnej, gra może być wspierana planszą z tabliczką mnożenia. Uczniowie mogą z niej korzystać, ćwicząc jednocześnie pamięć i czerpiąc radość ze wspólnej zabawy.
Wszystko o pracy nauczyciela współorganizującego znajdziesz TUTAJ
MATERIAŁY I SZKOLENIE DLA KLAS 1-3
Aby wesprzeć pracę nauczyciela współorganizującego przygotowałyśmy szkolenie i opracowałyśmy Teczkę oraz szereg materiałów i pomocnych dokumentów do edycji. Wszystkie znajdziesz na naszej platformie szkoleniowej TUTAJ
ZAMÓW SZKOLENIE Z HIGIENY CYFROWEJ DLA NAUCZYCIELI I UCZNIÓW
Jeśli chcesz poznać podstawie aplikacje z wykorzystaniem AI, skorzystaj z naszego szkolenia oraz materiałów. KUPISZ JE TUTAJ
Pytania na rozmowę kwalifikacyjną na stopień nauczyciela współorganizującego na stopień nauczyciela dyplomowanego TUTAJ
 
 
.jpg)


.png)






.png)




.jpg)
.jpg)

.jpg)







.png)
.jpg)








Przepraszam, nie rozumiem, co to znaczy: "jeśli właściwie wskaże iloczyn dwóch liczb znajdujących się na tym polu". Czy uczniowie mają jakąś dodatkową tabelkę / dodatkowe liczby, na których wskazują wyniki?
OdpowiedzUsuńChodzi o wynik z danego pola ;-)
OdpowiedzUsuńTrzeba powiedzieć?
Usuńtak
UsuńŚwietny pomysł, na pewno wykorzystamy:)
OdpowiedzUsuńa co w przypadku podania błędnego wyniku?
OdpowiedzUsuń