Mucha inspiruje, bawi, ale przede wszystkim uczy. Niesamowitą, niezwykle angażującą uczniów zabawę do nauki programowania wykorzystaliśmy na lekcji matematyki. Pomogła nam ona w nauce programowania, ćwiczeniach logicznego myślenia, utrwalania kierunków i stosunków przestrzennych.
Uczniowie klasy pierwszej gimnazjum sami wykonali plansze do gry, do której wymyślaliśmy wiele różnych zastosowań. Nikt n na takiej lekcji z pewnością nudzić się nie będzie.
Uczniowie klasy pierwszej gimnazjum sami wykonali plansze do gry, do której wymyślaliśmy wiele różnych zastosowań. Nikt n na takiej lekcji z pewnością nudzić się nie będzie.
Natomiast podczas zajęć rewalidacyjnych i zajęć z funkcjonowania osobistego i społecznego uczniowie utrwalali symbole narodowe, kodowali najkrótszą i najdłuższą drogę muchy do domu.
Zabawę zaplanowałyśmy i dostosowałyśmy do naszych zajęć inspirując się grą w muchę autorstwa Ani Grzegory:) oraz modyfikacjami Mistrzów Kodowania.
Jakie modyfikacje michy zastawaliśmy?
- Dzieci utrwalały symbole z muchą. Na początku miały problem z kierunkami, więc mucha chodziła z nimi po macie, póżniej już ćwiczyli wodząc wzrokiem. W momencie kiedy mucha weszła na pole z danym symbolem dzieci musiały wypowiedzieć jego nazwę.
- Po opanowaniu zasad gry z symbolami można wprowadzić aktywności ruchowe. Można się umówić, że kiedy mucha wejdzie na rozłożony na macie symbol, lub np. kolorową kartkę dzieci muszą wykonać jakiś ruch, np. wstać, klasnąć itd.
- Dla starszych uczniów dorobiłyśmy karty pracy. Dodatkowym zadaniem dla nich było ułożenie kodu, dzięki którymi wskazali najkrótszą i najdłuższą drogę muchy do domku. Super zabawa! Karty pracy możecie zmodyfikować.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz