Programowanie staje się coraz bardzo popularne. Skoro programują już dzieci w przedszkolu, dlaczego więc nie mieliby programować uczniowie szkoły specjalnej? Tym bardziej, że kodowanie to świetny sposób na ćwiczenia usprawniające logiczne myślenie, na naukę rozwiązywania problemów, na wspólpracę w grupie. Dzieci znające podstawy kodowania lepiej poradzą sobie w otaczającym je cyfrowym świecie.
Bohaterem tej gry jest włochaty
stworek, którego zadanie polega na zebraniu wszystkich monet znajdujących się
w labiryncie. Na początku korzystamy z prostych poleceń związanych z kierunkiem
ruchu, na wyższych poziomach pojawiają się warunki oraz powtórzenia.
Kod tworzymy za pomocą strzałek, które dostępne są w zasobniku. Układamy je w polu roboczym w taki sposób, aby prawidłowo zaprogramować stworka.
Kod tworzymy za pomocą strzałek, które dostępne są w zasobniku. Układamy je w polu roboczym w taki sposób, aby prawidłowo zaprogramować stworka.
Po uruchomieniu aplikacji, aby
rozpocząć grę, należy utworzyć swój profil za pomocą przycisku w kształcie
plusa, z prawej strony ekranu. Profil użytkownika umożliwi nam ponowne
uruchomienie gry na poziomie, na którym została przerwana.
Wersja bezpłatna ma ograniczenia, mimo to warto wykorzystywać ją na lekcji,
ponieważ Kodable w zabawny i ciekawy sposób uczy podstaw programowania.
Gra jest dostępna na urządzenia z systemem Android (do pobrania tutaj) i na urządzenia z systemem iOs (do pobrania tutaj).
Można również programować Kodable na platformie https://www.kodable.com/
Można również programować Kodable na platformie https://www.kodable.com/
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz